Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve genel bakış
Halkla ilişkiler, Tarihi ve Gelişimi |
|
2) |
Kurumsal iletişim
Kurumlar ve iletişim işlevi
İç iletişim ve çalışanlarla iletişim |
|
3) |
Kurumsal iletişim
Kurumların vizyonları, misyonları ve değerlerinin iletişimi |
|
4) |
Kültür
Hofstede'nin ulusal kültürel boyutları |
|
5) |
Hofstede'nin kurum kültürü boyutları |
|
6) |
Kurumların farklı kültürleri
Güç kültürü, rol kültürü, kişi kültürü, görev kültürü |
|
7) |
Kurumun kültürünün belirlenmesi
Vize |
|
8) |
İletişime bireysel ve sosyal yaklaşımlar
Sosyal rol teorisi
Rol uyumluluğu teorisi
Dönüşümcü liderlik |
|
9) |
İletişimde uyumlanma teorisi
Bütünleşme ya da farklılaşma yoluyla uyumlanma |
|
10) |
Grup iletişimi teorileri
Grup düşüncesi |
|
11) |
Kurumsal özümseme ve özdeşleşme |
|
12) |
Çalışan iletişimi kanalları
Medya seçimi
Medya zenginliği
Geleneksel kanallar |
|
13) |
Çalışan iletişimi kanalları
Online kanallar
Intranetler
Bloglar |
|
14) |
Değişim yönetimi, çalışanları değişime hazırlamak
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |