AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3541 | Çalışan İletişimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT Prof. Dr. HALUK GÜRGEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, iletişimin örgütsel yaşam süreçleri ve fonksiyonlarında oynadığı önemli rolü görüşlerimize perspektifler sunarak aydınlatır. İnsanların iletişim yoluyla organize olmalarını ve bunu yapmaya izin vermemizin örgütsel yaşamı nasıl etkilediğini kendi iletişim kalıplarımızda anlamaya çalışmamızı sağlayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Örgütsel iletişimdeki akademik çalışma ile ilgili genel terimlerini tanımlamak. 2) Çalışanların iletişimini incelemekte kullanılan teori ve bakış açılarını anlamak ve açıklamak 3) Örgütlerdeki iletişim sorunları tanıma ve çoklu bakış açılarını kullanarak bu tür sorunları çözmede iletişim kavramlarını, modelleri ve teorileri uygulamak 4) Öğrenciler, etkili iletişimdeki engelleri görmeyi anlayabilecekler 5) Öğrencilerin iletişim ve örgütsel davranış teorilerini ve araştırmalarını açığa çıkarmalarını sağlamak. 6) Örgütlerin değişime neden direnç gösterdiği ve örgüt içinde çatışmaların etkisini açıklamak 7) Güç ve statünün örgütlerin normal işleyişini ve iletişimini nasıl etkilediğini tartışmak 8) Çalışan ve işverenin birbirlerine karşı olan algılarının organizasyonu nasıl etkilediğini açıklamak 9) Öğrenciler dönem lideri ve farklı örgütsel koşullara göre çeşitli liderlik stillerinin ne anlama geldiğini değerlendirecektir. |
Temel iletişim kalıpları anlatılarak, çalışanlarla iletişim ve örgütsel yaşam süreçlerine değinilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve genel bakış Halkla ilişkiler, Tarihi ve Gelişimi | |
2) | Kurumsal iletişim Kurumlar ve iletişim işlevi İç iletişim ve çalışanlarla iletişim | |
3) | Kurumsal iletişim Kurumların vizyonları, misyonları ve değerlerinin iletişimi | |
4) | Kültür Hofstede'nin ulusal kültürel boyutları | |
5) | Hofstede'nin kurum kültürü boyutları | |
6) | Kurumların farklı kültürleri Güç kültürü, rol kültürü, kişi kültürü, görev kültürü | |
7) | Kurumun kültürünün belirlenmesi Vize | |
8) | İletişime bireysel ve sosyal yaklaşımlar Sosyal rol teorisi Rol uyumluluğu teorisi Dönüşümcü liderlik | |
9) | İletişimde uyumlanma teorisi Bütünleşme ya da farklılaşma yoluyla uyumlanma | |
10) | Grup iletişimi teorileri Grup düşüncesi | |
11) | Kurumsal özümseme ve özdeşleşme | |
12) | Çalışan iletişimi kanalları Medya seçimi Medya zenginliği Geleneksel kanallar | |
13) | Çalışan iletişimi kanalları Online kanallar Intranetler Bloglar | |
14) | Değişim yönetimi, çalışanları değişime hazırlamak Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Communicating with employees improving organizational communication / Frank M. Inside the organization : perspectives on employee communications LeMenager, Jack |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 44 |
Ödevler | 9 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 114 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | 2 |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | 2 |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | 3 |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | 2 |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | 1 |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | 1 |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | 2 |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | 2 |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | 2 |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | 2 |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | 2 |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. | 3 |