Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve genel bakış
Halkla ilişkiler, Tarihi ve Gelişimi |
|
2) |
Kurumsal iletişim
Kurumlar ve iletişim işlevi
İç iletişim ve çalışanlarla iletişim |
|
3) |
Kurumsal iletişim
Kurumların vizyonları, misyonları ve değerlerinin iletişimi |
|
4) |
Kültür
Hofstede'nin ulusal kültürel boyutları |
|
5) |
Hofstede'nin kurum kültürü boyutları |
|
6) |
Kurumların farklı kültürleri
Güç kültürü, rol kültürü, kişi kültürü, görev kültürü |
|
7) |
Kurumun kültürünün belirlenmesi
Vize |
|
8) |
İletişime bireysel ve sosyal yaklaşımlar
Sosyal rol teorisi
Rol uyumluluğu teorisi
Dönüşümcü liderlik |
|
9) |
İletişimde uyumlanma teorisi
Bütünleşme ya da farklılaşma yoluyla uyumlanma |
|
10) |
Grup iletişimi teorileri
Grup düşüncesi |
|
11) |
Kurumsal özümseme ve özdeşleşme |
|
12) |
Çalışan iletişimi kanalları
Medya seçimi
Medya zenginliği
Geleneksel kanallar |
|
13) |
Çalışan iletişimi kanalları
Online kanallar
Intranetler
Bloglar |
|
14) |
Değişim yönetimi, çalışanları değişime hazırlamak
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
1 |
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
1 |
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
1 |
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
1 |
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
1 |
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
1 |
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi; siyaset sosyolojisi; toplumsal cinsiyet sosyolojisi; beden sosyolojisi; görsel sosyoloji; iş sosyolojisi; din sosyolojisi; bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
1 |
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
1 |
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
1 |
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
1 |
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
1 |
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
1 |