REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL1112 Medya ve İletişim Teorileri II Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi EDA ÖZTÜRK
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Öğ.Gör. NEŞE MESUTOĞLU KIRIM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı medya ve iletişim teorilerini derinliğine incelemek ve bunların toplum ile ilişkisini irdelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
Temel medya ve iletişim teorilerini tartışabilecekler,
Bu teoriler ışığında uygulanan temel yöntem bilimleri tartışıp değerlendirebilecekler,
Anlamların yaratılmasında medyanın rolünü ve önemini kavrayacaklar,
Değişen medya ve toplum ilişkilerini anlamak için tarihi bir perspektif geliştirebilecekler,
Medyanın toplum üzerindeki rolünü eleştirel bir şekilde anlatabilecekler,
Medya teorilerini sorgulayacak, eleştirecek ve değerlendirebilecekler,
Medya teorileri ışığında yeni medya kavramını anlayacak ve tartışabilecek eleştirel bir görüş kazanacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders medya ve iletişim alanındaki temel teori ve uygulamaları tek tek inceleyecek ve bu teorilerin iletişim alanının gelişmesine etkilerini tartışacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Understanding and Evaluating Mass Communication Theory Baran and Davis, pp. 3-21
3) Four Eras of Mass Communication Theory Baran and Davis, pp. 22-41
4) The Rise of Media Industries and Mass Society Theory Baran and Davis, pp. 44-70
5) The Rise of Media Theory In the Age of Propaganda Baran and Davis, pp. 71-94
6) Normative Theories of Mass Communication Limited-Effects Theory Emerges Baran and Davis, pp. 95-99, 116-122, 128-140, 160-164
7) Contemporary Mass Communication Theory I (Critical Theory) Baran and Davis, pp. 198-218
8) Contemporary Mass Communication Theory II (British Cultural Studies) Baran and Davis, pp. 198-218
9) Contemporary Mass Communication Theory II (McLuhanism) Media and Audiences: Uses-and-gratification approach Baran and Davis, pp. 218-225, 228-243
10) Media and Audiences: Reception Studies Agenda-Setting and The Spiral of Silence Baran and Davis, pp. 243-249, 278-293
12) Theories of Media and Society (Symbolic Interactionism, Chicago School, Social Constructionism) Baran and Davis, pp. 298-314
13) Theories of Media and Culture (Frame Analysis, Cultivation Analysis, Social Semiotic Theory) Baran and Davis, pp. 314-337
14) İletişim kavramları üzerine tartışmalar ve Tüm teorilerin yeniden incelenmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Stanley J. Baran and Dennis K. Davis, Mass Communication Theory: Foundations, Ferment and Future, Belmont: Thomson, 5th Edition, 2009.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 17 17
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 1
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 1
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 3
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 4
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 3
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 4
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3