REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL1111 | Medya ve İletişim Teorileri I | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi EDA ÖZTÜRK Öğ.Gör. SİNEM İNCE Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÇAĞIL ÖMERBAŞ Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders üç ana bölüm etrafında tasarlanmıştır. Dersin ilk birkaç haftasında iletişimin tanımı, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, kültür ve iletişim modelleri gibi konular tartışılır. Vurgu kitle iletişim ve kültür arasındaki ilişkiyi anlamaktır. İlerleyen haftalarda, kurs, öğrencilerin, aracılı bir küresel toplumda bilgili vatandaşlar ve çalışan profesyoneller olarak yaşamlarıyla ilgili kavramları ve teorileri konumlandırmalarına ve yerleşik kategoriler ve güç hiyerarşileri ve güç hiyerarşileri hakkında eleştirel araştırma yapmayı ve bunlar hakkında eleştirel düşünmeyi öğrenmelerine yardımcı olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; İletişimin temel türlerini, amaçlarını ve alaka düzeyini anladığını göstermek; Medya çalışmaları ile ilgili anahtar terim, teori ve kavramları tanımlamak; “Medya”yı yekpare değil, tarih, ekonomi, siyaset, kültür gibi birbiriyle ilintili bir dizi yapı olarak anlayarak sorunsallaştırmak; İzleyicilerin yaşamlarında medyayı kullandıkları çeşitli yolları açıklamak; Gelişen medya teknolojilerine ve ilgili konulara ve eğilimlere ilişkin bir anlayış göstermek; Medyanın bugünkü haline nasıl geldiğini ve potansiyel geleceklerini tarihselleştirmek ve izlemek Anahtar teorik yaklaşımları tarihsel ve güncel vakalara uygulamak. |
Bu ders medya ve iletişim alanındaki temel kavramlara, ilkelere ve uygulamalara giriş niteliğindedir. İletişim, kitle iletişimi, medya ve kültür gibi kavramların tanımları tartışıldıktan sonra kitap, gazete, dergi, televizyon, radyo, video oyunları, internet gibi mecralar ve bu mecraları destekleyen halkla ilişkiler ve reklamcılık alanları incelenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders İçeriğine, Hedeflere, Öğrenme Yöntemlerine ve Ödevlere Genel Bakış. | |
2) | -Culture and Media Literacy - Other Basic Concepts in Social Sciences | |
3) | Introduction to Mass Communication II | Baran, pp. 18-29, 34-42, 47-51 |
4) | Forms of Media: Books | Baran, pp. 55-76 |
5) | Forms of Media: Newspapers | Baran, pp. 85-101 |
6) | Forms of Media: Magazines | Baran, pp. 115-127 |
7) | Forms of Media: Film | Baran, pp. 139-160 |
8) | Forms of Media: Radio and Television | Baran, pp. 171-179, 194-197, 203-219 |
9) | Forms of Media: Videogames | Baran, pp. 237-243 |
10) | Forms of Media: The Internet | Baran, pp. 250-253, 261-280 |
11) | Supporting Industries I: Public Relations | Baran, pp. 297-314 |
12) | Supporting Industries II: Advertising | Baran, pp. 323-346 |
13) | Tartışma konuları | |
14) | Final sınavı için tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | (1) Baran, Stanley J. (2012) Introduction to Mass Communication: Media Literacy & Culture (7th Edition), New York: McGraw-Hill. (2) Fiske, J. (1990) Introduction to Communication Studies (2nd Edition), London: Routledge. (3) Baran, Stanley J. & Davis, Dennis K. (2015) Mass Communication Theory: Foundations, Ferment and Future (7th Edition), Belmont: Thomson. (4) ADDITTIONAL ARTICLES + VIDEOS + PODCASTS |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 1 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 1 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 2 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 3 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 3 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 4 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 3 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 4 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 4 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 2 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 3 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 5 |