MEKATRONİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4312 | IDA-KID Kurumsal İletişim Konuları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı halkla ilişkiler pratiği çerçevesinde kurum kontekstinin etkilerini ve halkla ilişkilerin çalışan ilişkilerinden yatırımcı ilişkilerine kadar geniş bir yelpazede kurumsal iletişimle olan bağını öğrencilere anlatmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler halkla ilişkiler ve kurumsal iletişimin farklarını ve benzerliklerini öğrenecekler. 2) Öğrenciler, itibar yönetimi, kurumsal imaj ve kimlik ilişkisini öğrenecekler. 3) Öğrenciler çok uluslu şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarını inceleyerek Türk firmalarındaki örneklerle karşılaştırma yapabileceklerdir. 4) Öğrenciler medya ilişkileri ve medya yönetimi çerçevesinde gazetede okudukları haberlerin halkla ilişkiler haberi olup olmadığını anlayabileceklerdir. 5) Öğrenciler yeni medya, sosyal medya ve PR2.0 hakkında bilgi sahibi olacaklar. Halkla ilişkilere olan etkisini kavrayacaklardır. 6) Halkla ilişkiler uygulamaları kapsamında kurumların medya ile olan ilişkilerinin önemini öğrenecekler. 7) Çalışanlarla ilişkilerde ve iç iletişimde kurumsal iletişim uzmanlarının rolünü anlayacaklar. 8) Kurumsal halkla ilişkiler uygulamalarının en iyilerini görme şansları olacak. 9) Kurumsal iletişim ile kurumsal halkla ilişkiler arasındaki bağı kurabilecekler. |
Bu ders kurumlarda halkla ilişkilerin rolünü incelerken iç ve dış iletişimi geliştirmek ve sürdürmek için gerekli sorumlulukları ortaya koyar. Bu ders, ders anlatımı, örnek olay analizi ve tartışmadan oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Kültür sanat iletişimi | |
3) | Uluslararası iletişim, lider iletişimi | |
4) | Konu yönetimi | |
5) | Medya İlişkileri | |
6) | Sosyal Medya | |
7) | Spor İletişimi | |
8) | Fİnansal İletişim | |
9) | Kriz iletişimi | |
10) | Etkinlik yönetimi | |
11) | Kurumlarda iç iletişim | |
12) | Sosyal Sorumluluk, final projesinin verilmesi | |
13) | Araştırma, ölçümleme | |
14) | Dönemin genel tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Paul Argenti (2008) Corporate Communication |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 41 |
Proje | 11 | 29 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak. | |
2) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak, | |
3) | İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak, | |
4) | İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek, | |
5) | Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek, | |
6) | Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak, | |
7) | Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek, | |
8) | Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek, | |
9) | Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek. | |
10) | Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek, | |
11) | Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak. | |
12) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, |