SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4312 IDA-KID Kurumsal İletişim Konuları Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı halkla ilişkiler pratiği çerçevesinde kurum kontekstinin etkilerini ve halkla ilişkilerin çalışan ilişkilerinden yatırımcı ilişkilerine kadar geniş bir yelpazede kurumsal iletişimle olan bağını öğrencilere anlatmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler halkla ilişkiler ve kurumsal iletişimin farklarını ve benzerliklerini öğrenecekler.
2) Öğrenciler, itibar yönetimi, kurumsal imaj ve kimlik ilişkisini öğrenecekler.
3) Öğrenciler çok uluslu şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarını inceleyerek Türk firmalarındaki örneklerle karşılaştırma yapabileceklerdir.
4) Öğrenciler medya ilişkileri ve medya yönetimi çerçevesinde gazetede okudukları haberlerin halkla ilişkiler haberi olup olmadığını anlayabileceklerdir.
5) Öğrenciler yeni medya, sosyal medya ve PR2.0 hakkında bilgi sahibi olacaklar. Halkla ilişkilere olan etkisini kavrayacaklardır.
6) Halkla ilişkiler uygulamaları kapsamında kurumların medya ile olan ilişkilerinin önemini öğrenecekler.
7) Çalışanlarla ilişkilerde ve iç iletişimde kurumsal iletişim uzmanlarının rolünü anlayacaklar.
8) Kurumsal halkla ilişkiler uygulamalarının en iyilerini görme şansları olacak.
9) Kurumsal iletişim ile kurumsal halkla ilişkiler arasındaki bağı kurabilecekler.

Dersin İçeriği

Bu ders kurumlarda halkla ilişkilerin rolünü incelerken iç ve dış iletişimi geliştirmek ve sürdürmek için gerekli sorumlulukları ortaya koyar. Bu ders, ders anlatımı, örnek olay analizi ve tartışmadan oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Kültür sanat iletişimi
3) Uluslararası iletişim, lider iletişimi
4) Konu yönetimi
5) Medya İlişkileri
6) Sosyal Medya
7) Spor İletişimi
8) Fİnansal İletişim
9) Kriz iletişimi
10) Etkinlik yönetimi
11) Kurumlarda iç iletişim
12) Sosyal Sorumluluk, final projesinin verilmesi
13) Araştırma, ölçümleme
14) Dönemin genel tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Paul Argenti (2008) Corporate Communication

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Projeler 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 41
Proje 11 29
Final 1 4
Toplam İş Yükü 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 4
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 3
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 1
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 1
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen 2
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen 2
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 3
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 5