ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4301 | Bersay İletişim Enstitüsü Uzmanlık İletişimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere farklı iletişim konuları hakkında genel bilgiler vermek ve tartışmalar ile öğrencilere sektörel bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler, hızla değişmekte olan dünyada iletişim sektörünün önündeki fırsat ve sorunları anlayabileceklerdir. 2) Öğrenciler ihtiyaç ve fırsatları dikkate alarak iletişim stratejileri oluşturabilecektir. 3) Öğrenciler halkla ilişkiler uygulamaları açısından iletişim sürecinin önemini kavrayabilecektir. 4) Öğrenciler halkla ilişkilerin farklı konularındaki en iyi uygulamaları değerlendirebilecektir. |
Bu ders, öğrencilere farklı yaklaşımların, profesyonel yaşamda iletişime nasıl bir önem ve bakış açısı getirdiğini analiz etmelerine ve anlamalarına yardımcı olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Yeni Medya, Yeni İletişim | |
3) | Influencer Pazarlama | |
4) | Spor İletişimi | |
5) | Kurumsal İletişim | |
6) | Kriz İletişimi | |
7) | Online İletişim_Ara Sınav | |
8) | Pazarlama İletişimi ve Marka Yönetimi | |
9) | Lider İletişimi | |
10) | Medya İletişimi | |
11) | Kurumsa Sosyal Sorumluluk | |
12) | Konu ve Gündem Yönetimi | |
13) | Finansal İletişim | |
14) | Kurum İçi İletişim |
Ders Notları / Kitaplar: | Presentations of Bersay |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 76 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak | |
2) | Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek | |
3) | Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek | |
4) | Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek | |
5) | Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek | |
6) | Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması | |
7) | Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak | |
8) | Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek | |
9) | Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | |
10) | Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak | |
11) | Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek | |
12) | Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |