ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP3302 Ajans Press Medya İzleme Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Türkiye'de ve dünyada medya taramanın tarihsel gelişimine hakim olmak ve Türkiye'deki uygulamalar hakkında öğrencileri bilgilendirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler Türkiye'de ve dünyada medya taramanın geçmişine hakim olacaklar.
2) Öğrenciler iletişim alanında medya taramanın önemini öğrenecekler.
3) Öğrenciler medya taramada en iyi örnekleri analiz edebilecekler.
4) Öğrenciler çeşitli medya tarama alanlarını tanımlayabilecekler.
5) Öğrenciler medya tarama yapabilecekler.
6) Öğrenciler halkla ilişkiler alanında medya taramanın önemini kavrayacaklar.

Dersin İçeriği

Ders pratik ve teorinin birleşmesinden oluşmaktadır. Ajans Press Türkiye'nin önde gelen medya takip şirketlerindendir. Ajans başkanı da dahil olmak üzere her hafta farklı konularda uzman ajans çalışanı gelerek ders verecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya tarama ve medya analizine giriş
2) Dünyada ve Türkiye'de medya takibinin tarihsel gelişimi
3) Televizyon için medya takibi
4) Radyoda medya takibi
5) Gazetede medya takibi
6) Ajans ziyareti
7) Ara sınav
8) Türk gazetelerinin manşetlerini ve haberleri analiz etmek
9) Ajans ziyareti
10) Demokrasi, medya özgürlüğü ve medya takip ilişkisi
11) Televizyon haberlerini analiz etmek
12) Medya takibinde en iyi örnekler
13) Ajans Press'in CEO'su ile medyayı, haberleri ve medyayı analiz etmeyi tartışmak
14) Final sınavı için genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Critical media analysis : an introduction for media professionals/ Matteo Stocchetti ; Karin Kukkonen

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ödevler 2 3 6
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek