SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2956 | Dünya Sineması | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, dünyadaki önemli yönetmenler, film ekolleri ve ulusal sinemalar ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yakın dönemin ve günümüzün önde gelen yönetmenlerini tanır 2. Yakın dönemin ve günümüzün kayda değer ulusal sinemalarını tanıt 3. Yakın dönemin ve günümüzün önemli film ekollerini tanır 4. Bir yönetmen film çekerken devreye giren dinamikleri anlayabilir. 5. Toplum ve filmlerin karşılıklı olarak nasıl birbirini etkilediğini anlar. 6. Özellikle Hollywood'un insanların dünyayı algılamalarını şekillendirmede nasıl etkin olduğunu anlar. 7. Özel olarak teknoloji ve insanlık arasındaki ilişkinin günümüz avangard sinemasında nasıl ele alındığını anlar. |
Derste farklı ülke ve ekollerden sekiz yönetmenin filmleri incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | - |
2) | Yeni Amerikan sineması ve W. Allen | film izleme |
3) | Dogma Hareketi ve L. von Trier | film izleme |
4) | İtalyan popüler sineması ve D. Argento | film izleme |
5) | M. Haneke | film izleme |
6) | İspanyol sineması ve C. Saura | film izleme |
7) | İspanyol sineması ve V. Aranda | film izleme |
8) | C. Saura (devam) | film izleme |
9) | 'sanat mı toplumu, toplum mu sanatı etkiler' tartışması | film izleme |
10) | D. Lynch | okuma ve film izleme |
11) | D. Cronenberg | okuma ve film izleme |
12) | D. Cronenberg (devam) | okuma ve film izleme |
13) | D. Cronenberg (devam) | okuma ve film izleme |
14) | Sunumlar | sunuma hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Todd McGowan, The impossible David Lynch (Columbia Univ. Press, 2007), Intro & ch.9; and other texts |
Diğer Kaynaklar: | 1.Chris Rodley (ed.), Cronenberg on Cronenberg (Faber & Faber, 1997) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 1 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 1 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 5 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 5 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 5 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 1 |