SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV2956 Dünya Sineması Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, dünyadaki önemli yönetmenler, film ekolleri ve ulusal sinemalar ile tanıştırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yakın dönemin ve günümüzün önde gelen yönetmenlerini tanır
2. Yakın dönemin ve günümüzün kayda değer ulusal sinemalarını tanıt
3. Yakın dönemin ve günümüzün önemli film ekollerini tanır
4. Bir yönetmen film çekerken devreye giren dinamikleri anlayabilir.
5. Toplum ve filmlerin karşılıklı olarak nasıl birbirini etkilediğini anlar.
6. Özellikle Hollywood'un insanların dünyayı algılamalarını şekillendirmede nasıl etkin olduğunu anlar.
7. Özel olarak teknoloji ve insanlık arasındaki ilişkinin günümüz avangard sinemasında nasıl ele alındığını anlar.

Dersin İçeriği

Derste farklı ülke ve ekollerden sekiz yönetmenin filmleri incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş -
2) Yeni Amerikan sineması ve W. Allen film izleme
3) Dogma Hareketi ve L. von Trier film izleme
4) İtalyan popüler sineması ve D. Argento film izleme
5) M. Haneke film izleme
6) İspanyol sineması ve C. Saura film izleme
7) İspanyol sineması ve V. Aranda film izleme
8) C. Saura (devam) film izleme
9) 'sanat mı toplumu, toplum mu sanatı etkiler' tartışması film izleme
10) D. Lynch okuma ve film izleme
11) D. Cronenberg okuma ve film izleme
12) D. Cronenberg (devam) okuma ve film izleme
13) D. Cronenberg (devam) okuma ve film izleme
14) Sunumlar sunuma hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Todd McGowan, The impossible David Lynch (Columbia Univ. Press, 2007), Intro & ch.9; and other texts
Diğer Kaynaklar: 1.Chris Rodley (ed.), Cronenberg on Cronenberg (Faber & Faber, 1997)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 45
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 6 6
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 1
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 1
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 5
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 5
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 5
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 1