Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Belgesel Filme giriş.
(Uluslararası ödüllü belgesel izleme) |
Öğrencileri 3 kişiden oluşan gruplara ayırma |
2) |
Kurmaca olmayan film yapım kuramının ilkelerini öğrenmek |
|
3) |
Kısa/orta metrajlı belgesel önermesi yazmak
|
(Uluslararası ödüllü belgesel izleme ve sınıf içi yorumlama) |
4) |
Belgesel önermeleri sınıfta tartışma, fikir alışverişinde bulunma, yeniden yapılandırma konu ve kişilere yaklaşımı ve izin konunlarını öğrenme
|
(Uluslararası ödüllü belgesel izleme ve sınıf içi yorumlama) |
5) |
Teknik yaklaşım ve ekipmanı öğrenme. Röportaj teknikleri ve benzeri. Öğrencilerin alanda çekim yapması
|
(Öğrenci belgeselleri izleme ve sınıf içi yorumlama) |
6) |
Öğrencilerin çektiği kurgulanmamış ham görüntüleri izleme ve diğer öğrencilerle sınıf içi yorumlama |
|
7) |
Öğrencilerin çektiği kurgulanmamış ham görüntüleri izleme ve diğer öğrencilerle sınıf içi yorumlama |
|
8) |
Genel görüntü, varsa arşiv görüntüsü toplama
|
(Uluslararası ödüllü belgesel izleme ve sınıf içi yorumlama)
|
9) |
Hikaye anlatımının temel ilkelrine giriş
Dönem ortası vize sınavları |
(Uluslararası ödüllü belgesel izleme ve sınıf içi yorumlama) |
10) |
Belgesel filmlerin kaba kurgularını izleme ve sınıf içi teknik ve kuramsal yorumlama
|
|
11) |
Belgesel filmlerin kaba kurgularını izleme ve sınıf içi teknik ve kuramsal yorumlama |
|
12) |
Öğrenci belgesellerinin hikaye çatısı üzerinde çalışma
|
(Uluslararası ödüllü belgesel izleme ve sınıf içi yorumlama) |
13) |
Öğrenci belgesellerinin final kurgularının yapılması (eğer gerekliyse daha fazla genel görüntü ve arşiv görüntüsü toplanması) |
|
14) |
Öğrencilerin ürettiği kısa/orta metrajlı belgesellerin gösterimi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
5 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
3 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
4 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
5 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
5 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
|
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
5 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
5 |
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
5 |
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
3 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
4 |