Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı. |
yok |
2) |
“Sideways” filminin gösterimi. Bir sahneyi parçalarına ayırmayı öğrenme. Konvansiyonel anlatı diline giriş. |
|
3) |
"The Insider” filminin gösterimi. Duygusal açıdan derin bir bakış açısı ortaya çıkarma ve objectif seçimi. |
|
4) |
“Lost Highway” filminin gösterimi. Bilinçaltına odaklanarak bakış açısı üzerinde çalışmayı ilerletme. Dinamik ses miksajı ile bakış açısı üzerinde oynama ve bakış açısını kaydırma. |
|
5) |
“La Promesse” filminin gösterimi. Doğallığı anlama ve sinemada nasıl oluşturulduğu üzerinde çalışma. Duygusal alanda kısıtlanmış bakış açısı. |
|
6) |
“Elephant” filminin gösterimi. İzleyicinin beklentisinin üzerinde kısıtlanmış bakış açısı. Büyük ölçekli anlatı yapılarına giriş. |
|
7) |
“Days of Heaven” filminin gösterimi. Anlatıda eksiltilmiş bakış açısı. |
|
8) |
“Bad Lands” filminin gösterimi. Yer değiştiren bakış açısını ve duygusal etkisini anlama. |
|
9) |
“The Limey” filminin gösterimi. Anlatıda bakış açısının belirsizliği üzerine tartışma. |
|
10) |
“The Office” & “Curb Your Enthusiasm” dizilerinin gösterimi. Geleneksel sit-com öğelerini anlama ve yapıdaki yeni yönelimler. |
|
11) |
“Crouching Tiger, Hidden Dragon” filminin gösterimi. Tür beklentisi kavramı. Aksiyon sekanslarının biçimsel özellikleri ve onlarla oynama. |
|
12) |
“Secrets and Lies” filminin gösterimi. Karakterin derinleştirilmesi, çoklu kısıtlanmış bakış açıları |
|
13) |
“L’Argent" filminin gösterimi. Sinematik etkinin ortaya çıkarılması için yapısal özelliklerin kısıtlanması.. |
|
14) |
“Dark Water” filminin gösterimi. Korku türünde etkiler yaratmak için sinematik öğelerin ve bakış açısının kullanımı. Son ders. Dönem boyunca çalışılan konuların üzerinden gidilmesi ve sinema işlerinde anlatının nasıl işlediğine dair resmi tamamlama.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak |
|
2) |
Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek |
|
3) |
Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek |
|
4) |
Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek |
|
5) |
Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek |
|
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
|
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
|
8) |
Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
|
9) |
Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
|
10) |
Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak |
|
11) |
Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek |
|
12) |
Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek |
|