FTV4907 Experimental CinemaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAZILIM MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4907 Deneysel Sinema Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ders deneysel sinemanın tarihinde görsel bir dil olarak sinemanın gelişiminde alternatif yöntemlerin araştırılmasında, kullanımında ve yaratılmasında etkili olmuş etmenlerin ve fikirlerin oluşumunu inceleyecektir. Öğrenciler sinemanın ilk ustalarından, öncülerinden günümüze kadar uzanan geniş bir alanı araştıracak, deneysel sinemanın, müzik ve sesin gelişimini öğrenecek ve yeni sanat formlarının oluşumunda rol oynayan faktörleri irdeleyeceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Okumalar, film gösterimleri, ödevler ve tartışmalar aracılığıyla deneysel sinemanın ve video sanatının temelindeki semiotik özellikleri tartışabilir.
2. Deneysel sinemanın içindeki akımlar ve diğer sanat dallarıyla bağlantıları konularında çözümlemeler yapabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste deneysel sinemeya ilişkin teoriler, sinema dilleri ve deneysel sinema-ana akım sinema ilişkileri ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Sinemada deneysel yaklaşımlar Okumalar: A. L. Rees, A History of Experimental Film and Video, Pp.1-14 Screening: Return to Reason, 1923, Man Ray Entr’acte, 1924, Réne Clair
3) Avant-garde estetiğin yorumlanması Okumalar: P. Adams Sitney, Visionary Film Meshes of the Afternoon, Pp.3-16 Stan Brakhage, Film and Reality, Metaphors of Vision, Pp.228-234 Screening: Ballet Mécanique, 1924, Fernand Léger & Dudley Murphy Anémic Cinema, 1926, Marcel Duchamp
4) Sanat ve sinemada deneysellik Okumalar: A. L. Rees, A History of Experimental Film and Video, Pp.15-28 Suggested Reading: P. Adams Sitney, Visionary Film, Ritual and Nature, Pp.20-46 Screenings: Un Chien Andalou, 1928, Salvador Dali & Luis Bunuel Blood of a Poet, 1930, Jean Cocteau
5) Alternatif yöntemler, metodlar ve teknikler Okumalar: A. L. Rees, A History of Experimental Film and Video, Pp.28-47 Screening: Meshes of the Afternoon, 1943, Maya Deren & Alexander Hammid La Jetee, 1962, Chris Marker
6) Yeni vizyonların keşfi Okumalar: Bill Viola, Illuminating Video, Video Black-The Mortality of the Image, Pp.477-486 Suggested Reading: Peter Gidal, Experimental Cinema, The Film Reader, An Interview with Hollis Frampton, Pp.273- 280 Screenings: Fuses, 1965, Carolee Schreeman Zorns Lemma, 1970, Hollis Frampton
7) Yazı, imaj ve ses arasındaki ilişkilerin yeniden biçimlendirilmesi Okumalar: A. L. Rees, A History of Experimental Film and Video, Video Stirs, Pp.87-89 Suggested Reading: Yoko Ono, Screen Writings, Mini Film Scripts, Pp.18-30 Screenings: Flux Film Anthology Works of Tony Oursler
8) Non-narrative yapıların kavramsal incelenmesi Okumalar: Paul Schimmel, Out of actions : between performance and the object, Pp.12-24 Suggested Reading: Jessica Helfand, Screen, One, Two, Three, Faux: The Myth of Real Time, Pp.3-9 Screenings: The Street of Crocodiles, 1986, Quay Brothers Wavelength, 1967, Michael Snow
9) Video-art'ın sorunlarını anlamak ve araştırmak Okumalar: Norman M. Klein, Illuminating Video, Audience Culture and the Video Screen, Pp.375-403, Vito Acconci, Illuminating Video, Television, Furniture, and Sculpture: The Room with the American View, Pp.125-134 Suggested Reading: Margaret Morse, Illuminating Video, The Body, the Image, and the Space-in-Between, Pp.153-167 Screenings: Works of Bruce Nauman and Chris Burden
10) Yeni bir sanat formu olarak sinemasal anlatımın oluşumunda sınırların yol gösterici bir etmen olarak incelenmesi Okumalar: D.N.Rodowick, Gilles Deleuze’s Time Machine, A Short History of Cinema, Pp.3-17 Suggested Reading: Paolo Cherchi Usai, The Death of Cinema: History, Cultural Memory, and the Digital Dark Age, Pp.3-12 Screenings: Passing, 1991, Bill Viola Landscape with Philip Glass, Robert Ashley
11) Deneysel çalışmaların ideolojileri ve teorileri Okumalar: Marshall McLuhan, The Medium is the Massage, Pp.1-10 Bruce & Norman Yonemoto, Illuminating Video, The Medium Is the Mess...age, Pp.242-248 Florian Brody, The Digital Dialectic: New Essays on New Media, The Medium is the Memory, Pp.130-149 Screening: About A Theological Situation In The Society Of Spectacle, 2001, Masayuki Kawai Works of Nan June Paik
12) Deneysel sinema ve diğer sanatlar arasındaki bağlantılar Okumalar: Avant-Garde Film Motion Studies, Scott Mac Donald, Pp: 17-36 Screenings: Painting to See the Room Through, 1961, Film No.5 ( Rape, or Chase ), 1969, Yoko Ono
13) Deneysel sinemayla ana dalga sinema, müzik klipleri, reklamlar, TV ve medya arasındaki bağlantılar Okumalar: Edited by Gregory Flaxman, The Brain Is Te Screen, An Interview with Gilles Deleuze, Pp: 365 - 373 Screenings: The Way Things Go, 1987, Peter Fischli & David Weiss Screening of a selection of scenes from contemporary commercials, music clips and conventional cinema
14) Final projelerinin ve paperların geliştirilmesi için gereken kritik Araştırma ve projelerin gerçekleştirilmesi için gereken yaklaşım ve metodların geliştirilmesi. Projelerin hazırlanması / Paper araştırması ve yazılması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1. Visionary Film: The American Avant-garde, 1943-2000, edited by Sitney, P. Adams, New York Oxford University Press,2002.
2. Illuminating video: an essential guide to video art, edited by Doug Hall and Sally Jo Fifer, New York, N.Y. : Aperture in association with the Bay Area Video Coalition, 1990
3. Gilles Deleuze’s Time Machine, David Norman Rodowick, Durham, NC: Duke University Press, 1997
4. A history of experimental film and video : from canonical avant-garde to contemporary British practice, A.L. Rees, London :BFI Publishing, 1999
5. Experimental Cinema in the Digital Age, Malcolm Le Grice, British Film Institute, 2002
6. The Death of Cinema: History, Cultural Memory, and the Digital Dark Age, Paolo Cherchi Usai, British Film Institute, 2001
7. Experimental cinema : the film reader, edited by Wheeler Winston-Dixon and Gwendolyn Audrey Foster, London ; New York :Routledge, 2002
8. The digital dialectic : new essays on new media, edited by Peter Lunenfeld, Cambridge, Mass. : MIT Press, 2000
9. Out of actions : between performance and the object, 1949-1979, organized by Paul Schimmel, Los Angeles: The Museum of Contemporary Art , New York : Thames and Hudson , 1998
10. Screen: Essays on Graphic Design, New Media, and Visual Culture, Jessica Helfand, Princeton Architectural Press, 2001
11. Nam June Paik: Video Time, Video Space / General Editors, Toni Stooss and Thomas Kellein, New York : H.N. Abrams, 1993
12. Screen writings : scripts and texts by independent filmmakers, edited by Scott MacDonald, Berkeley : University of California Press, 1995
13. New screen media : cinema/art/narrative, edited by Martin Rieser, Andrea Zapp, London : BFI Pub., 2002, 2004
14. The medium is the Massage, Marshall McLuhan, Quentin Fiore ; produced by Jerome Agel, Corte Madera, CA : GingkoPress, 2001
15.Avant-Garde Film Motion Studies, Scott Mac Donald, Cambridge University Press, 1993
16. The Brain Is Te Screen, Edited by Gregory Flaxman, University of Minnesota Press, 2000

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 2 % 10
Uygulama 1 % 10
Ödev 1 % 15
Sunum 2 % 5
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 2 3 6
Uygulama 3 3 9
Arazi Çalışması 2 3 6
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 4 12
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 2 4 8
Ödevler 6 3 18
Küçük Sınavlar 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek.
2) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek.
3) Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek.
4) Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek.
5) Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek.
6) Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek.
7) Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek.
8) Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek.
9) Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek.
10) Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek.
11) Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek.
12) Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek.
13) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak.