SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4905 | Kamera Önünde Oyunculuk | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | None |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere farklı oyunculuk stilleri konusunda bir vizyon sağlamaktır. Ders kapsamında Eric Morris'in geliştirmiş olduğu oyunculuk kuramları ele alınacak ve kamera önünde oyunculuk pratiği yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Genel oyunculuk kuramları hakkında temel bilgilere sahip olur 2. Eric Morris'in oyunculuk yöntemi üzerinde uzmanlaşır 3. Sesini kamera önünde kullanabilir 4. Bedenini kamera önünde kullanabilir 5. Bir oyuncu olarak kendisini tanır 6. Doğaçlama yapabilir 7. Sahne üzerinde olmayı deneyimler. |
Bu ders kapsamında farklı oyunculuk kuramları ekseninde kamera önünde oyunculuk eğitimi verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oyunculuk nedir? | |
2) | Oyuncunun kendi üzerine çalışmaları. Eric Morris tekniği üzerine tartışmalar | |
3) | Kendini tanımaya başlama. Günlük hayatın getirdiklerinden arınma ve sahnede "olma" anını tanıma | |
4) | Duygular | |
5) | Duyguları ifade etme | |
6) | Eric Morris'in oyunculuk tekniklerindeki ileri aşamalar üzerine tartışma | |
7) | Etüdler | |
8) | Sahnede pratik | |
9) | Doğaçlama teknikleri | |
10) | Doğaçlama teknikleri | |
11) | Sahnede pratik | |
12) | Bir oyunun yapısı | |
13) | Konu, karakterler ve çatışma | |
14) | Sahnede pratik |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Rol Yapmayın Lütfen, Eric Morris, Alfa Yayıncılık Fütursuz Oyunculuk, Eric Morris, Alfa Yayıncılık, Dost Kitabevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 36 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 |
Proje | 2 | 40 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 127 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 1 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 3 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 4 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 5 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 5 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 4 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 4 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 4 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 4 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 3 |