Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş
sinema ve moda, sadece arkadaşlar
|
|
2) |
Kısa Sinema Tarihi
Akımlar, Dönemler Endüstri |
|
3) |
Kısa Türk Sineması Tarihi
Dönemler, Popüler Türler ve Endüstri |
|
4) |
Giyinmenin Tarihi ve Sosyolojisi: Bazı Metodolojik Gözlemler |
Barthes, Roland. Language of Fashion, London N.Y. Berg, 2005. pp. 3-33. |
5) |
Bir iletişim Biçimi olarak Moda
Bir imge sistemi olarak toplumsal hayat
Kıyafetler konuşur mu? Onları ne moda yapar? |
Barnard, Malcom, "Fashion Statements: Communication and Culture", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007. |
6) |
Moda fetişizmi ve erotik
ihtiyacın ideolojik olarak doğuşu
Kültürel kodların büyüleyici gösterisi olarak moda |
Steele, Valerie. "fashion and Fetishism", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007, pp. 576-585. |
7) |
Moda ve modernizm
Moda ve Görsel kültür
Moda fotoğrafçılığı
|
Barthes, Roland. "fashion photography", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007. |
8) |
Bir anlatı formu olarak Kıyafet ve film yıldızı ilişkisi |
Stutesman, Drake, "Storytelling: Marlene Dietrich's Face and John Frederics Hats", Fashioning Film Stars, BFI:2005. |
9) |
Sinema ve Haute Couture
From Sabrina to Pretty Woman |
Moseley, Rachel. "Dress, Class, and Audrey Hepburn: THe Significance of the Cindrella Story", Fashioning Film Stars: Dress, Culture ıdentity, London: BFI, 2005, pp.109-120 |
10) |
Clothes Power and Modern Femme Fatale
|
Single White Female, Dir. Barbet Shoeder, 1992. |
11) |
Tatlı ve Sert: Günümüz Hollywood Sineması'nda Erkek Giyimi |
Ocean's 11 Stephen Soderberg (2001) |
12) |
Ferzan özpetek filmlerinde farklı kültürlerin temsilinde kostümün kullanımı
Harem Suare 1999
Şahane Misafir 2012 |
Harem Suare 1999
Şahane Misafir 2012 |
13) |
Televizyon ve sinema için kostüm yaratım sanatı ve sektörü
|
|
14) |
Film Gösterimi: Türkiyenin Moda Serüveni
Yön: Enis Rıza, Bahriye K. Dal 2011
Söyleşi: Bahriye K. Dal
Gülhan D. Varank (yardımcı yapımcı) |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
selected readings from this books below:
Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011
Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007
Undressing Cinema: Clothing and Identities in the Movies, Stella Bruzzi: Routledge, 1997.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004.
2. Bruzzi, Stella och Pamela Church Gibson (red), Fashion Cultures: Theories, Explorations and Analysis (London:Taylor & Francis 2000)
3. Barnard, Malcom (eds) Fashion Theory A Reader London, N.Y., Routledge, 2007.
4. Bruzzi, Stella, Undressing Cinema: Clothing and Identity in the Movies (London/New York: Routledge,1997)
5. Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005)
6. Steele, Valerie (eds) Fashion Theory, The Journal of Dress, Body and Culture, Vol 6, Issue 4, December 2002. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
1 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
3 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
2 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |