Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş
sinema ve moda, sadece arkadaşlar
|
|
2) |
Kısa Sinema Tarihi
Akımlar, Dönemler Endüstri |
|
3) |
Kısa Türk Sineması Tarihi
Dönemler, Popüler Türler ve Endüstri |
|
4) |
Giyinmenin Tarihi ve Sosyolojisi: Bazı Metodolojik Gözlemler |
Barthes, Roland. Language of Fashion, London N.Y. Berg, 2005. pp. 3-33. |
5) |
Bir iletişim Biçimi olarak Moda
Bir imge sistemi olarak toplumsal hayat
Kıyafetler konuşur mu? Onları ne moda yapar? |
Barnard, Malcom, "Fashion Statements: Communication and Culture", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007. |
6) |
Moda fetişizmi ve erotik
ihtiyacın ideolojik olarak doğuşu
Kültürel kodların büyüleyici gösterisi olarak moda |
Steele, Valerie. "fashion and Fetishism", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007, pp. 576-585. |
7) |
Moda ve modernizm
Moda ve Görsel kültür
Moda fotoğrafçılığı
|
Barthes, Roland. "fashion photography", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007. |
8) |
Bir anlatı formu olarak Kıyafet ve film yıldızı ilişkisi |
Stutesman, Drake, "Storytelling: Marlene Dietrich's Face and John Frederics Hats", Fashioning Film Stars, BFI:2005. |
9) |
Sinema ve Haute Couture
From Sabrina to Pretty Woman |
Moseley, Rachel. "Dress, Class, and Audrey Hepburn: THe Significance of the Cindrella Story", Fashioning Film Stars: Dress, Culture ıdentity, London: BFI, 2005, pp.109-120 |
10) |
Clothes Power and Modern Femme Fatale
|
Single White Female, Dir. Barbet Shoeder, 1992. |
11) |
Tatlı ve Sert: Günümüz Hollywood Sineması'nda Erkek Giyimi |
Ocean's 11 Stephen Soderberg (2001) |
12) |
Ferzan özpetek filmlerinde farklı kültürlerin temsilinde kostümün kullanımı
Harem Suare 1999
Şahane Misafir 2012 |
Harem Suare 1999
Şahane Misafir 2012 |
13) |
Televizyon ve sinema için kostüm yaratım sanatı ve sektörü
|
|
14) |
Film Gösterimi: Türkiyenin Moda Serüveni
Yön: Enis Rıza, Bahriye K. Dal 2011
Söyleşi: Bahriye K. Dal
Gülhan D. Varank (yardımcı yapımcı) |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
selected readings from this books below:
Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011
Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007
Undressing Cinema: Clothing and Identities in the Movies, Stella Bruzzi: Routledge, 1997.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004.
2. Bruzzi, Stella och Pamela Church Gibson (red), Fashion Cultures: Theories, Explorations and Analysis (London:Taylor & Francis 2000)
3. Barnard, Malcom (eds) Fashion Theory A Reader London, N.Y., Routledge, 2007.
4. Bruzzi, Stella, Undressing Cinema: Clothing and Identity in the Movies (London/New York: Routledge,1997)
5. Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005)
6. Steele, Valerie (eds) Fashion Theory, The Journal of Dress, Body and Culture, Vol 6, Issue 4, December 2002. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|