LOJİSTİK YÖNETİMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4903 Film ve Moda Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Film ve Moda kursu için önerilen isteğe bağlı bileşenler arasında, karakter gelişimini ve hikaye anlatımını geliştiren görsel olarak çekici görünümlerin nasıl oluşturulacağına odaklanan kostüm tasarımı atölyeleri bulunmaktadır. Moda tasarımı veya tekstil departmanlarıyla yapılan işbirlikleri, film projeleri için kostüm tasarlama ve tedarik etme konusunda uygulamalı deneyim sağlayabilir. Moda tarihi, görsel hikaye anlatımı ve renk teorisi gibi seçmeli dersler, moda ve sinema arasındaki etkileşime dair daha derin bilgiler sunar. Kostüm tasarımcıları, stilistler ve film yapımcıları tarafından verilen konuk konferanslar, sektör uygulamalarına ilişkin profesyonel bakış açıları sağlar. Önemli kostüm tasarımlarına sahip ikonik filmlerin gösterimleri ve ardından yapılan tartışmalar, öğrencilere ilham veriyor ve modanın filmdeki kültürel ve anlatısal etkisini analiz etmelerine yardımcı oluyor.
Dersin Amacı: Bu ders sinema ve moda çalışmaları alanında disiplinler arası bir giriş yapmaya yarayacaktır. Tarihsel ve teorik bakış açıları üzerinden moda,tüketim, trendler ve pazarlamanın sinema sektörü ile ilişkilerine göz atılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler genel olarak moda olgusu ile film endüstrisi arasındaki ilişkiyi anlayabileceklerdir.

2. Öğrenciler genel anlamda kostümlerin yarattığı anlamı ve film anlatısındaki önemini anlayabileceklerdir.

3 öğrenciler moda kuramları hakkında genel bir bilgiye sahip olabileceklerdir.

4 Öğrenciler sinema tarihi hakkında genel bir bilgiye sahip olabileceklerdir.

5 Öğrenciler moda akımlarının ve modanın hem gündelik hayatı hem de görsel-işitsel anlatıları nasıl etkilediğini ve bunun tersini öngörebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Dersin medyatik modayı konumlandırmak için temel konuları şunlardır:
modernite, sinemanın ortaya çıkışı ve Hollywood'un küresel hakimiyeti, tür filmleri ve popüler kültür.
Öğretim, Türk moda ve sinema endüstrisinden uzmanlarla yapılan bir dizi konferansa dayanmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş sinema ve moda, sadece arkadaşlar
2) Kısa Sinema Tarihi Akımlar, Dönemler Endüstri
3) Kısa Türk Sineması Tarihi Dönemler, Popüler Türler ve Endüstri
4) Giyinmenin Tarihi ve Sosyolojisi: Bazı Metodolojik Gözlemler Barthes, Roland. Language of Fashion, London N.Y. Berg, 2005. pp. 3-33.
5) Bir iletişim Biçimi olarak Moda Bir imge sistemi olarak toplumsal hayat Kıyafetler konuşur mu? Onları ne moda yapar? Barnard, Malcom, "Fashion Statements: Communication and Culture", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007.
6) Moda fetişizmi ve erotik ihtiyacın ideolojik olarak doğuşu Kültürel kodların büyüleyici gösterisi olarak moda Steele, Valerie. "fashion and Fetishism", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007, pp. 576-585.
7) Moda ve modernizm Moda ve Görsel kültür Moda fotoğrafçılığı Barthes, Roland. "fashion photography", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007.
8) Bir anlatı formu olarak Kıyafet ve film yıldızı ilişkisi Stutesman, Drake, "Storytelling: Marlene Dietrich's Face and John Frederics Hats", Fashioning Film Stars, BFI:2005.
9) Sinema ve Haute Couture From Sabrina to Pretty Woman Moseley, Rachel. "Dress, Class, and Audrey Hepburn: THe Significance of the Cindrella Story", Fashioning Film Stars: Dress, Culture ıdentity, London: BFI, 2005, pp.109-120
10) Clothes Power and Modern Femme Fatale Single White Female, Dir. Barbet Shoeder, 1992.
11) Tatlı ve Sert: Günümüz Hollywood Sineması'nda Erkek Giyimi Ocean's 11 Stephen Soderberg (2001)
12) Ferzan özpetek filmlerinde farklı kültürlerin temsilinde kostümün kullanımı Harem Suare 1999 Şahane Misafir 2012 Harem Suare 1999 Şahane Misafir 2012
13) Televizyon ve sinema için kostüm yaratım sanatı ve sektörü
14) Film Gösterimi: Türkiyenin Moda Serüveni Yön: Enis Rıza, Bahriye K. Dal 2011 Söyleşi: Bahriye K. Dal Gülhan D. Varank (yardımcı yapımcı)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: selected readings from this books below:
Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011

Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007

Undressing Cinema: Clothing and Identities in the Movies, Stella Bruzzi: Routledge, 1997.
Diğer Kaynaklar: 1. Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004.
2. Bruzzi, Stella och Pamela Church Gibson (red), Fashion Cultures: Theories, Explorations and Analysis (London:Taylor & Francis 2000)
3. Barnard, Malcom (eds) Fashion Theory A Reader London, N.Y., Routledge, 2007.
4. Bruzzi, Stella, Undressing Cinema: Clothing and Identity in the Movies (London/New York: Routledge,1997)
5. Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005)
6. Steele, Valerie (eds) Fashion Theory, The Journal of Dress, Body and Culture, Vol 6, Issue 4, December 2002.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 55
Proje 1 20
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek
3) İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak.
4) Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak.
5) Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak.
6) İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak 4
8) Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek
9) Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak.
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak