Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş
sinema ve moda, sadece arkadaşlar
|
|
2) |
Kısa Sinema Tarihi
Akımlar, Dönemler Endüstri |
|
3) |
Kısa Türk Sineması Tarihi
Dönemler, Popüler Türler ve Endüstri |
|
4) |
Giyinmenin Tarihi ve Sosyolojisi: Bazı Metodolojik Gözlemler |
Barthes, Roland. Language of Fashion, London N.Y. Berg, 2005. pp. 3-33. |
5) |
Bir iletişim Biçimi olarak Moda
Bir imge sistemi olarak toplumsal hayat
Kıyafetler konuşur mu? Onları ne moda yapar? |
Barnard, Malcom, "Fashion Statements: Communication and Culture", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007. |
6) |
Moda fetişizmi ve erotik
ihtiyacın ideolojik olarak doğuşu
Kültürel kodların büyüleyici gösterisi olarak moda |
Steele, Valerie. "fashion and Fetishism", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007, pp. 576-585. |
7) |
Moda ve modernizm
Moda ve Görsel kültür
Moda fotoğrafçılığı
|
Barthes, Roland. "fashion photography", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007. |
8) |
Bir anlatı formu olarak Kıyafet ve film yıldızı ilişkisi |
Stutesman, Drake, "Storytelling: Marlene Dietrich's Face and John Frederics Hats", Fashioning Film Stars, BFI:2005. |
9) |
Sinema ve Haute Couture
From Sabrina to Pretty Woman |
Moseley, Rachel. "Dress, Class, and Audrey Hepburn: THe Significance of the Cindrella Story", Fashioning Film Stars: Dress, Culture ıdentity, London: BFI, 2005, pp.109-120 |
10) |
Clothes Power and Modern Femme Fatale
|
Single White Female, Dir. Barbet Shoeder, 1992. |
11) |
Tatlı ve Sert: Günümüz Hollywood Sineması'nda Erkek Giyimi |
Ocean's 11 Stephen Soderberg (2001) |
12) |
Ferzan özpetek filmlerinde farklı kültürlerin temsilinde kostümün kullanımı
Harem Suare 1999
Şahane Misafir 2012 |
Harem Suare 1999
Şahane Misafir 2012 |
13) |
Televizyon ve sinema için kostüm yaratım sanatı ve sektörü
|
|
14) |
Film Gösterimi: Türkiyenin Moda Serüveni
Yön: Enis Rıza, Bahriye K. Dal 2011
Söyleşi: Bahriye K. Dal
Gülhan D. Varank (yardımcı yapımcı) |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
selected readings from this books below:
Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011
Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007
Undressing Cinema: Clothing and Identities in the Movies, Stella Bruzzi: Routledge, 1997.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004.
2. Bruzzi, Stella och Pamela Church Gibson (red), Fashion Cultures: Theories, Explorations and Analysis (London:Taylor & Francis 2000)
3. Barnard, Malcom (eds) Fashion Theory A Reader London, N.Y., Routledge, 2007.
4. Bruzzi, Stella, Undressing Cinema: Clothing and Identity in the Movies (London/New York: Routledge,1997)
5. Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005)
6. Steele, Valerie (eds) Fashion Theory, The Journal of Dress, Body and Culture, Vol 6, Issue 4, December 2002. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. |
|
2) |
Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. |
|
4) |
Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. |
|
5) |
İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. |
|
6) |
Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. |
|
7) |
Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
|
8) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
|
9) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. |
|
10) |
İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. |
|
11) |
Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
|
12) |
İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
|