MEKATRONİK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3978 Modernlik ve Diğer Görüş Biçimleri Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders modern görme biçimini sosyo-ekonomik, kültürel ve sanatsal boyutlarıyla ele almayı ve farklı görme biçimleri imkânı üzerinde durmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Modern toplumların tarihsel gelişimi konusunda eleştirel bir perspektif geliştirecek
2. Modernliğin hem ürünü hem de üreticisi olan görme biçimini tanıyabilecek
3. Modernist ve postmodern işleri ayırdedebilecek ve eleştirel bir perspektif kazanacak
4. Kültürel ürünlerin sofistike eleştirilerini yapabilecek
5. Farklı anlatı biçimlerinin ürettiği görme biçimini değerlendirebilecek
6. Başka sanatsal ve kültürel ürünlerle ilişkili fikir/kavram/sanat eseri üretebilecek

Dersin İçeriği

Bu derste modernliğin ürünü ve üreticisi olan modern görme biçimi sanat, sinema, müzik, mimari ve edebiyat üzerinden tartışılacaktır. Bunun yanı sıra, modernliğin kentteki görünümleri ve onun kültür üzerindeki etkisi değerlendirilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Giriş
2) Görme Üzerine
3) Bir Görme Biçimi Olarak Modernite
4) Schorske'nin Viyanası
5) Benjamin'in Paris'i Simmel'in Berlin'i
6) Sergi Ziyareti ve Tartışma
7) Çevrimiçi Sergi Ziyareti
8) Proje Sunumları
9) Modernizm ve Postmodernizm
10) Modernizm ve Postmodernizm
11) Ödev Sunumları Eserler Üzerine Tartışma
12) Sanat ve Edebiyat
13) Müzik
14) Final Projeleri Sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Books:
* Schorske, Carl E. (1981). Fin-de-siècle Vienna : politics and culture. New York: Vintage Books [DB 851 .S34 1981]

* Benjamin, Walter (1999). Illuminations. London: Pimlico [PN 37 .B4413 1999]


Diğer Kaynaklar: Books:
* Schorske, Carl E. (1981). Fin-de-siècle Vienna : politics and culture. New York: Vintage Books [DB 851 .S34 1981]

* Benjamin, Walter (1999). Illuminations. London: Pimlico [PN 37 .B4413 1999]

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 3 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 3 3 9
Proje 1 4 4
Ödevler 1 2 2
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel bilgisayar bilgisini geliştirmek, ofis ve paket programların kullanılmasını sağlamak.
2) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan temel matematik ile ilgili materyalleri kullanabilme yeteneğine ve bilgi donanımına sahip olmak,
3) İmalatta kullanılan makine elemanlarının genel yapılarını ve şekillendirilme özelliklerini tanımak,
4) İmalat usullerini ve kesici takım gereçlerini kavrayabilmek, Malzeme, statik, mekanik ve akışkanlar bilim dalında temel bilgileri kavrayabilmek,
5) Birleştirme ve hareket elemanlarının imalat resimlerini çizebilmek, bir sistemin komple ve detay yapım resimlerini çizebilmek,
6) Temel imalat işlemlerini, tornalama, frezeleme, delme, taşlama ve kaynak teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Ve bu tezgâhlarda çalışabilecek güvene sahip olmak,
7) Bilgisayarlı sayısal kontrollü tezgâhlarda yapılacak işin programını yazabilmek, ve Bilgisayar Destekli çizim yapabilmek,
8) Proje raporu hazırlayabilmek, projenin imalatı takip edip, projeyi gerçekleştirebilmek,
9) Elektronik devre elemanlarının kullanım alanlarını ve çalışma karakteristiklerini öğrenebilmek. Mikrodenetleyici entegrelerinin programlama mantıklarını kavramak ve programlayabilmek, ayrıca bu programa uygun devre tasarımı yapabilmek.
10) Elektrik motorlarının çalışma prensiplerini ve AC-DC analizlerini yapabilmek,
11) Bir görsel programlama diline hakimiyet kazandırmak.
12) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,