İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3978 | Modernlik ve Diğer Görüş Biçimleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders modern görme biçimini sosyo-ekonomik, kültürel ve sanatsal boyutlarıyla ele almayı ve farklı görme biçimleri imkânı üzerinde durmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Modern toplumların tarihsel gelişimi konusunda eleştirel bir perspektif geliştirecek 2. Modernliğin hem ürünü hem de üreticisi olan görme biçimini tanıyabilecek 3. Modernist ve postmodern işleri ayırdedebilecek ve eleştirel bir perspektif kazanacak 4. Kültürel ürünlerin sofistike eleştirilerini yapabilecek 5. Farklı anlatı biçimlerinin ürettiği görme biçimini değerlendirebilecek 6. Başka sanatsal ve kültürel ürünlerle ilişkili fikir/kavram/sanat eseri üretebilecek |
Bu derste modernliğin ürünü ve üreticisi olan modern görme biçimi sanat, sinema, müzik, mimari ve edebiyat üzerinden tartışılacaktır. Bunun yanı sıra, modernliğin kentteki görünümleri ve onun kültür üzerindeki etkisi değerlendirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | Giriş | |
2) | Görme Üzerine | |
3) | Bir Görme Biçimi Olarak Modernite | |
4) | Schorske'nin Viyanası | |
5) | Benjamin'in Paris'i Simmel'in Berlin'i | |
6) | Sergi Ziyareti ve Tartışma | |
7) | Çevrimiçi Sergi Ziyareti | |
8) | Proje Sunumları | |
9) | Modernizm ve Postmodernizm | |
10) | Modernizm ve Postmodernizm | |
11) | Ödev Sunumları Eserler Üzerine Tartışma | |
12) | Sanat ve Edebiyat | |
13) | Müzik | |
14) | Final Projeleri Sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Books: * Schorske, Carl E. (1981). Fin-de-siècle Vienna : politics and culture. New York: Vintage Books [DB 851 .S34 1981] * Benjamin, Walter (1999). Illuminations. London: Pimlico [PN 37 .B4413 1999] |
Diğer Kaynaklar: | Books: * Schorske, Carl E. (1981). Fin-de-siècle Vienna : politics and culture. New York: Vintage Books [DB 851 .S34 1981] * Benjamin, Walter (1999). Illuminations. London: Pimlico [PN 37 .B4413 1999] |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 3 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 3 | 3 | 9 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 131 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |