YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3978 Modernlik ve Diğer Görüş Biçimleri Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi GÖNÜL EDA ÖZGÜL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders modern görme biçimini sosyo-ekonomik, kültürel ve sanatsal boyutlarıyla ele almayı ve farklı görme biçimleri imkânı üzerinde durmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Modernlik ve ürettiği hakim görme biçimine eleştirel bir bakışla yaklaşabilecek
2. Modernliğin hem ürünü hem de üreticisi olan görme biçimini tanıyabilecek
3. Klasik, Modern ve postmodern anlatıları ayırd edebilecek
4. Kültürel ürünlerin sofistike eleştirilerini yapabilecek
5. Anlatı biçimleri ve görme biçimleri arasındaki ilişkiye ilişkin teorik bilgisini kültürel/sanatsal ürünler üretirken kullanabilecek

Dersin İçeriği

Bu derste modernliğin ürünü ve üreticisi olan modern görme biçimi sanat, sinema, müzik, mimari ve edebiyat üzerinden tartışılacaktır. Bunun yanı sıra, modernliğin kentteki görünümleri ve onun kültür üzerindeki etkisi değerlendirilecektir. Bu ders, ders anlatımı ve konuların sınıfta tartışılması şeklinde işlenmekte; öğrenciler yaptıkları ödev ve projeleri derste anlatılanlarla ilişkilendirerek sunmaktadırlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Görme Üzerine
3) Bir Görme Biçimi Olarak Modernite
4) Schorske'nin Viyanası
5) Benjamin'in Paris'i Simmel'in Berlin'i
6) Sergi Ziyareti ve Tartışma
7) Öğrencilerin Seçtiği Sanat Eserleri Üzerine Tartışma
8) Proje Sunumları
9) Modernizm ve Postmodernizm
10) Modernizm ve Postmodernizm
11) Sanat ve Edebiyat
12) Müzik
13) Müzik
14) Final Projeleri Sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Books:
* Schorske, Carl E. (1981). Fin-de-siècle Vienna : politics and culture. New York: Vintage Books [DB 851 .S34 1981]

* Benjamin, Walter (1999). Illuminations. London: Pimlico [PN 37 .B4413 1999]


Diğer Kaynaklar: Books:
* Schorske, Carl E. (1981). Fin-de-siècle Vienna : politics and culture. New York: Vintage Books [DB 851 .S34 1981]

* Benjamin, Walter (1999). Illuminations. London: Pimlico [PN 37 .B4413 1999]

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 3 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 3 3 9
Proje 1 4 4
Ödevler 1 2 2
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.