Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanat yönetimi tanımı, tarihçesi ve örnek film izleme |
|
2) |
Ülkemizin ilk sanat yönetmenleri kimlerdir? |
|
3) |
Yerleşik bir kavram olarak sanat yönetiminin sektöre yerleşmesi |
|
4) |
Renklerin psikolojik kodları, dekor ve kostümdeki etkileri |
|
5) |
Sinema ve mimari. Örnek film izleme ve tartışma |
|
6) |
Dekor ve kostümün filmdeki işlevi |
|
7) |
Film izleme ve tartışma |
|
8) |
7. Hafta izlenen filmin senaryosu üzerinden yapılmış dekor-kostüm ve bütçe dökümünü inceleme |
|
9) |
7. hafta izlenen filmin uygulamalı dekor-kostüm dökümü öğrencilerle yapılacak |
|
10) |
7. hafta izlenen filmin yönetmen, görüntü yönetmeniyle söyleşi |
|
11) |
Dramaturji nedir? |
|
12) |
Sanat yönetiminde dramaturjinin önemi |
|
13) |
Örnek film izleme |
|
14) |
Sanat yönetimini uygulamalı olarak yapabileceğimiz konunun tartışılması, dekor, kostüm ve aksesuar tespiti. Uygulamalı film ve fotoğraf çekimi
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
1 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
1 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
1 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
1 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
4 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
4 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
5 |
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
5 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
4 |
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
2 |
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
1 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
4 |