PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV3968 | Sinematografi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYKUT ALP ERSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | --- |
Dersin Amacı: | Bu ders temel kamera ve aydınlatma tekniklerinin yanısıra öğrencilere film ekibi çalışma düzenini öğretmeyi hedefler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kamera kullanma becerisi edinir. 2. Dış ve iç mekan çekimlerinde aydınlatma yapabilir. 3. Film ekibi çalışma düzenini öğrenir. |
Bu derste, temel kamera ve aydınlatma tekniklerinin yanısıra öğrencilere film ekibi çalışma düzeni anlatılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinematografiye giriş | |
2) | Kamera çeşitleri ve kamera ekibi | |
3) | Aydınlatma malzemeleri | |
4) | Objektif, filtreler ve özel set malzemeleri | |
5) | Stüdyoda kısa sahne çekimi | |
6) | Temel kamera hareketleri ve optic | |
7) | "Blue box" aydınlatma teknikleri | |
8) | Objeleri aydınlatma | |
9) | Özel çekim düzenlemeleri | |
10) | İç mekan aydınlatmaları | |
11) | Kısa iç mekan sahnesi çekimi | |
12) | Dış mekan aydınlatmaları | |
13) | Kısa dış mekan sahnesi çekimi | |
14) | "Motion Picture" kamera workshop |
Ders Notları / Kitaplar: | -- |
Diğer Kaynaklar: | -- |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 2 | % 30 |
Projeler | 2 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 128 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |