ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3966 TV ve Medya Çalışmalarında Seçme Konular II Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ELENI VARMAZI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders güncel sinema ve medya çalışmalarındaki anahtar kavramları, metinleri ve tartışmaları keşfetmek üzerine kurulmuştur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Medya ve sinema çalışmlarının temel terminolojisine sahip olur.
2. Sinema ve medya ürünlerini geçerli terminoloji ile analiz edebilir.
3. Sinema ve medyadaki ana akımları ve teorileri bilir.
4. Filmler ve medya ürünleri üzerine akademik dilde ve terminolojide sunumlar yapabilme becerisine sahip olur.

Dersin İçeriği

Dersin ana merkezinde sinema çalışmaları ve medya çalışmalarında yer alan disiplinleri ve tamamlayıcı süre gelen tartışmalarını ele almak yer alır. Bunlar arasında filmi bir sanat olarak, ya da bir kültür ürünü olarak ya da endüstri olarak ele almak, klasik film teorileri ve film eleştirmenliği, feminist film kuramı gibi temel konular yer almaktadır. Tüm bu temel tartışmaların medya ve sinema ile ilişkili diğer disiplinlerle ilşkilendirilmesi de dersin içeriğinde yer alır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hareket, animasyon, sanat sineması, auteur kuramı, Siyahi sinema, Bollywood, İngiliz Yeni dalga hareketi
2) Sinema Novo, Sinema Verite, Klasik Hollywood Sineması, komedi, kült sinema, diegesis, Dogma akımı
3) Etnografik film, Avrupa Sineması, Dışavurumculuk, Fantastik filmler, Feminist film kuramı, Kara film, Fransız Şiirsel Gerçekçilik
4) Gangster filmleri, Janra teorisi, Korku sineması, Tarihi filmler, özdeşleşme, bağımsız sinema, İtalyan Yeni Gerçekçilik
5) Melodram, yöntem oyunculuk, müzikal, mitler, anlatı yapısı
6) Paralel sekanslar, plot, öykü, psikanaliz ve kuir sinema
7) Psikanalitik film kuramı (devam) sunumlar
8) Gerçekçilik, temsil, çözüm ve yol filmleri
9) Bilimkurgu, Skopofili, Semiyotik, Sovyet sineması ve montaj
10) Mekansal ve zamansal devamlılık, yıldız ve yıldız sistemi, yapısalcılık, yapısalcılık sonrası akımlar, öznel kamera, sürrealizm
11) Üçüncü Sinema, 3d sinema, geçiş, yolculuk
12) Yeraltı sineması, vampir filmleri, farklılıklar, şiddet ve sansür
13) Savaş filmleri, westernler, dünya sineması ve üçüncü dünya sineması
14) Sınıf içi film analizler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1.Hayward, Susan, Cinema Studies, The Key concepts, Routledge, London and New York, 2013

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Küçük Sınavlar 3 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Sunum / Seminer 1 2 2
Ödevler 2 8 16
Küçük Sınavlar 3 9 27
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri Ürünleri Tasarımı meslek alanının kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahip olmak
2) Mesleki bilgiyi ürün, hizmet ve deneyim geliştirme alanlarında uygulayabilmek
3) Tasarım kavramlarını, mesleki kültür ve dili anlayabilmek, kullanabilmek, yorum yapabilmek ve değerlendirmek
4) Endüstri Ürünleri tasarımı alanında araştırma yöntemlerini bilmek, bu yöntemlerle bilgi toplamak, toplanan bilgiyi yorumlamak ve uygulayabilmek
5) Endüstri ürünleri tasarımı problemlerini tanımlamak, problem koşul ve gereklerini değerlendirebilmek, çözüm önerileri üretebilmek
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak
8) Tasarım çözümlerine ait malzeme, biçimlenme,detaylandırma, servis ve üretim yöntemleri kavramları arasındaki ilişkiyi ve yöntemleri tanımlayabilmek ve uygulayabilmek
9) Endüstri ürünleri tasarımı çözüm ve uygulamalarını anlatabilecek düzeyde bilgisayar destekli bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak
10) Endüstri ürünleri tasarımının disiplinler arası yapısına kaynak oluşturan, işletme, mühendislik, psikoloji, ergonomi, görsel iletişim alanlarına ait tasarım çözümlerini destekleyecek yöntem ve bilgiye sahip olmak; gerektiğinde bu alanlara ait bilgiyi araştırma, edinme ve kullanma yeteneğine sahip olmak
11) Bir yabancı dili kullanarak endüstri ürünleri tasarımı alanına ait dile hakim olabilmek ve farklı kültürlerden meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek
12) Teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak mesleğin gereksinim duyduğu yeni tasarım konularını ve eğilimlerini takip edebilmek ve değerlendirebilmek