Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genre Kuramına giriş |
Gerekli Okumalar |
1) |
Derse giriş. |
Syllabus |
2) |
Genre Kavramına Farklı Bakışlar |
Gerekli okumalar |
3) |
Üç Uyumsuz Etken: İdeoloji, Genre, Yazar |
Gerekli okumalar |
4) |
Yerleşik Genre'lar I: Melodram |
Gerekli okumalar |
5) |
Yerleşik Genre'lar II: Western |
Gerekli okumalar |
6) |
Yerleşik Genre'larIII: Korku |
Gerekli okumalar |
7) |
Yerleşik Genre'lar IV: Bilimkurgu |
|
8) |
Periferik Genre'lar: Yol Filmleri |
Gerekli Okumalar |
9) |
Periferik Genre'lar II: Amerikan Bağımsız Sineması |
Gerekli Okumalar |
10) |
Karışık Genre'lar I: Western Bilimkurgu Buluşması |
Gerekli okumalar |
11) |
Karışık Genre'lar II: Melodram Gerilim buluşması |
Gerekli okumalar |
12) |
Asimile edici ve Dönüştürücü bir Genre:: Film Noir |
Gerekli okumalar |
13) |
Hiper Genre'lara Bakış |
Gerekli okumalar |
14) |
Konuların Tekrarı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
5 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
5 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
5 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
5 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
|
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
|
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
5 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |