SİNEMA VE TELEVİZYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3950 Film Çalışmalarında Seçilmiş Konular II Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Bu ders film kültürü, sinemacıların yaklaşımları ve öğrencilerin ortak bir proje gerçekleştirmesini hedeflemektedir. Ders kapsamında özellikle kısa film ve belgesel yoğunluklu film gösterimleri, sinemacılarla atölyeler ve öğrenciler tarafından bir proje fikri oluşturulması sağlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kısa filmler ve belgesellerin yapım ve anlam oluşturma pratiklerini öğrenir
2. Sinemacıların filmlerini oluştururken nelere dikkat ettiklerini öğrenir
3. Bir film projesinin nasıl kurgulanıp planlandığını öğrenir

Dersin İçeriği

Bu derste çeşitli uluslararası kısa film ve belgeseller analiz edilecek, sinemacılar deneyimlerini paylaşacak ve film projeleri tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genre Kuramına giriş Gerekli Okumalar
1) Derse giriş. Syllabus
2) Genre Kavramına Farklı Bakışlar Gerekli okumalar
3) Üç Uyumsuz Etken: İdeoloji, Genre, Yazar Gerekli okumalar
4) Yerleşik Genre'lar I: Melodram Gerekli okumalar
5) Yerleşik Genre'lar II: Western Gerekli okumalar
6) Yerleşik Genre'larIII: Korku Gerekli okumalar
7) Yerleşik Genre'lar IV: Bilimkurgu
8) Periferik Genre'lar: Yol Filmleri Gerekli Okumalar
9) Periferik Genre'lar II: Amerikan Bağımsız Sineması Gerekli Okumalar
10) Karışık Genre'lar I: Western Bilimkurgu Buluşması Gerekli okumalar
11) Karışık Genre'lar II: Melodram Gerilim buluşması Gerekli okumalar
12) Asimile edici ve Dönüştürücü bir Genre:: Film Noir Gerekli okumalar
13) Hiper Genre'lara Bakış Gerekli okumalar
14) Konuların Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Seçme makaleler içeren ders kitapçığı verilecektir.
Diğer Kaynaklar: A course reader will be provided.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 3 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Sunum / Seminer 3 3 9
Ödevler 1 10 10
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak 5
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim 5
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim 5
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim 5
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip 5
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip 5