Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Gerekmiyor |
2) |
Televizyon Dizilerinde Paradigma, Biçim, Format ve Anlatısallık |
Gerekli Okumalar |
3) |
Televizyon Dizilerinde Genre, Sannallık ve 'Fan'lerin Öyküleri |
Gerekli Okumalar |
4) |
Küçük bir Kasabada Neredeyse Gerçeküstü bir Cemaat:
Twin Peaks
|
Ön görülen okumalar |
5) |
Whedon Dünyası ve Etkileri: Buffy the Vampire Slayer, Smallville
|
Ön görülen okumalar |
6) |
Hysteri, İleri Derecede Endişe and Postfeminizm:
Ally McBeal, The Closer
|
Gerekli okumalar |
7) |
Suşun Yitirilmesi: CSI, CSI: Miami, CSI: New York |
Ön Görülen okumalar |
8) |
Adaletin Yitirilmesi: Without a Trace, Law & Order: Special Victims Unit
Ara sınav |
Gerekli Okumalar |
9) |
Hayata Philip Marlow Penceresinden Bakmak: Veronica Mars |
Gerekli Okumalar |
10) |
Geleceği Ehlileştirmek: The Star Trek Evreni |
Gerekli Okumalar |
11) |
Tekinsiz Bilim: The X Files, BtVS and Fringe |
Gerekli Okumalar |
12) |
Whedon Evreninde Distopya: Firefly |
Gerekli Okumalar |
13) |
Bir Pembe Dizi formatında Kara Sinema ve Bilimkurgu Buluşması: Battlestar Galactica |
Gerekli Okumalar |
14) |
Yakın Geçmişi Ziyaret: Swingtown, Mad Men |
Gerekli Okumalar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
5 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
5 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
5 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
5 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
2 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
|
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
|
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
|
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
|
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
5 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
5 |