SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV2931 | Dijital Kurgu | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ GÜRGEN |
Dersin Amacı: | Bu ders Adobe Premiere kurgu programı üzerinden teorik ve pratik uygulamalar vasıtasıyla; çekim sonrası süreçlerde kurgulanacak görsel ve işitsel materyallerinin organizasyonunun ve düzenlenmesinin, çeşitli kurgu tekniklerinin, sinemada kurgunun fonksiyonunun ve kısa film kurgulama yollarının inceliklerinin öğretilmesini amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler kısa metrajlı filmleri kurgulayabilir, fragman ve tanıtım videoları hazırlayabilir seviyede ve bilgide olacaktır. 2. Kurgu programlarını kullanırken görsel ve işitsel materyallerin organizasyonu ve düzenlemeleri öğrenciler tarafından yapılabilir olacaktır. 3. Öğrenciler çeşitli kurgu tekniklerinin inceliklerini öğrenecektirler. 4. Görüntü ve ses kurgusu, filmde zaman, dramatik öğelerin kurgu yoluyla kurulumu konusunda öğrenciler uygulama yaparak bilgi sahibi olacaktır. 5. Öğrencilerin kurgulayacağı görüntüler öğrencilere Microsoft OneDrive vasıtasıyla iletilecektir. 6. Öğrencilerin bu materyallerden projeler çıkartması hedeflenmektedir. 7. Kurgu ile ilgili hem teorik hem de pratik bilgi sahibi olunacaktır. 8. Öğrenciler temel olarak Adobe Premiere kurgu programı üzerinden başka kurgu programlarının da mantığını kavrayarak bilgi sahibi olacaktır. 9. Öğrenciler bir kurgu operatörü olmanın ötesinde kurgucunun (kurgu yönetmeninin) film ekibi içindeki görevleri ve çekim sonrası film yapım işleyişi hakkında bilgi sahibi olacaktır. 10. Öğrenciler farklı türlerdeki filmlerin kurgu diyalektiği hakkında bilgi sahibi olup uygulama yaparak pratik yetilerini geliştirecektir. 11. Öğrenciler bu derste öğrendikleri yetilerle birlikte, gelecek dönemlerdeki projelerine katkı sağlayacak bilgiler ve pratikler edinecektir. |
Öğrenciler her hafta kurgunun bir yönüne odaklanan bir ders görürler ve o dersle ilgili bir uygulama ödevi hazırlarlar ve bu ödevi izleyen hafta teslim ederler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | -FTV2931 Dersine giriş. -Konu anlatımı. -Kurgu programına erişim. | |
2) | -15 Temel kurgu tekniğinin tanımlanması. -Konu anlatımı -Ders içi tartışma. | |
3) | -Temel kurguya giriş. - “Hard Eight” filmi üzerinden kurgu tekniklerinin çözümlenmesi. | |
4) | -Temel kurgu grameri ve çağdaş örnekler üzerinden sinemada kurgunun fonksiyonu üzerine değerlendirme. | |
5) | - Kurgu süreçlerindeki adımların (Log and Capture, Assembly, Rough Cut, Fine Cut, Final Cut) ve organizasyonun işlenmesi. | |
6) | -Çağdaş Örneklerin İncelenmesi: “Curb Your Enthusiasm” & “Ghost Dog” Ders içi Uygulama -Kurgu tekniklerinin Fine Cut’a işlenmesi | |
7) | -Çapraz ve Paralel Kurgu Tekniklerinin uygulamalı pratiği. | |
8) | -Fiction Film Trailer. - Editing Genre Films in the Cinema | |
9) | -Screening of student trailers. Give feedback, critique. | |
10) | Seçilen bir yönetmenin filmografisinin 30 saniyelik bir kurgu ile hazırlanması. | |
11) | -Kurgucunun senaryo takibi. | |
12) | İleri ses kurgusu tekniklerine giriş. -L Cut tekniği, diyalogların üst üste kurulumu, görüntü ve ses kurgusu. | |
13) | -İleri kurgu tekniklerine giriş. -Hareketli görüntü tasarımı. -Temel renk düzenlemeleri. | |
14) | Konuların tekrar edilmesi Final Projesine Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Chandler, G. (2009). Film editing: Great cuts every filmmaker and movie lover must know. Michael Wiese Productions. Crittenden, R. (2003). Film and video editing. Routledge. Dancyger, K. (2014). The technique of film and video editing: history, theory, and practice. CRC Press. Ondaatje, M., & Murch, W. (2002). The conversations: Walter Murch and the art of editing film. A&C Black. Anderson, P . T. (Yönetmen), (1997). Hard Eight. [Uzun Metraj Film]. Rysher Entertainment (Yapım Şirketi). Jarmusch, J. (Yönetmen), (1999). Ghost Dog: The Way of the Samurai. [Uzun Metraj Film]. Pandora Filmproduktion (Yapım Şirketi). Apple, W. (Yönetmen), (2004). The cutting Edge: The Magic of Movie Editing. [Belgesel]. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 2 | % 50 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Proje | 2 | 60 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | 1 |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | 4 |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 5 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | 5 |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | 1 |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | 1 |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | 5 |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 1 |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 5 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 4 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip | 2 |