PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4308 | Power FM- Radyo Formatları | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı radyo kanalının nasıl çalıştığı ve yapısı konusunda bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i. Bir radyo istasyonunun nasıl çalıştığını öğrenir i. Radyo istasyonundaki departmanları öğrenir iii. Radyo programı önerisi hazırlamayı öğrenir |
Ders boyunca bir radyo istasyonu hangi bölümlerden oluşur, bölümlerin görevleri nedir? sorularına cevap bulunur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Virgin Radyo genel tanıtım | |
2) | Temel radyo yayıncılığı | |
3) | Bilgi ve radyo kaynakları | |
4) | Radyoda Haber Toplama ve Yapım Teknikleri | |
5) | Radyoda haber kurgusu | |
6) | Radyoda dış çekim | |
7) | Radyo için müzik haberleri | |
8) | Radyoda spor haberleri | |
9) | Radyoda program yapımı | |
10) | Radyoda eğlence programı | |
11) | Radyoda akış planlama | |
12) | Radyoda Satış ve Yayıncılık Ekonomisi | |
13) | Radyoda Haber – Metin Yazma Teknikleri | |
14) | Radyoda Marka İletişimi ve Pazarlama |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 5 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 12 |
Proje | 2 | 20 |
Ödevler | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). | |
5) | Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). | |
7) | Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | 3 |