SİNEMA VE TELEVİZYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP3306 | NTV-Yarının Medyası | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, haber kanalının nasıl çalıştığı ve yapısı konusunda bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i. Bir televizyon istasyonunun nasıl çalıştığını öğrenir. ii. Televizyon istasyonundaki departmanları öğrenir. iii. Televizyon programı önerisi hazırlamayı öğrenir. |
Ders boyunca bir TV istasyonu hangi bölümlerden oluşur, bölümlerin görevleri nedir? sorularına cevap bulunur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DYG Genel Tanıtım ve Türkiye’de Medya | |
2) | Temel TV Haberciliği | |
3) | Bilgi ve Haber Kaynakları | |
4) | Haber Toplama ve Yapım Teknikleri | |
5) | Haber Kurgusu | |
6) | Alan Uygulaması | |
7) | Ekonomi Haberciliği | |
8) | Spor Haberciliği | |
9) | Program Yapımı | |
10) | Belgesel Yapımı | |
11) | Akış Planlama | |
12) | Satış ve Yayıncılık Ekonomisi | |
13) | Haber – Metin Yazma Teknikleri | |
14) | Marka İletişimi ve Pazarlama |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 4 | 16 |
Arazi Çalışması | 2 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 16 |
Proje | 2 | 20 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak | |
2) | Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim | |
3) | Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim | 3 |
4) | Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim | 3 |
5) | Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen | |
6) | Çekime hazır bir senaryo yazabilen | |
7) | Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen | |
8) | Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen | |
9) | Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | |
10) | Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen | 5 |
11) | Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip | 3 |
12) | Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |