FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4216 | İleri Kurgu ve Post Prodüksüyon | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi amacı, öğrencilere renk düzetmesi, yeni çerçeveye oturtma, anahtarlama, hareket takibi, düzenleme ve özel efekt uygulama teknikleriyle, kurgu öncesinde, hareketli görüntüleri işleyerek ileri seviye prodüksyion sonrası yetenekleri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Prodüksiyon sonrası işleme yöntemlerini kullanmak üzere sayısal aletlerle çalışma becerisi kazanır. 2. Sayısal olarak hareketli görüntüleri işlemek üzere ileri seviye tekniklere ve stratejilere odaklanır. 3. Bütün yanlarıyla bir grup projesine katılım gösterme becerisi kazanır. 4. Film endüstrisinin yapısal teknisyeni ve hikaye anlatıcısı olarak yeteneklerini geliştirir. 5. Prodüksiyon sonrası görüntü işleme yazılımlarını kullanır. |
Bu dersin içeriği renk, ışık, metin gibi temel bileşenlere dair çeşitli teknik ve efektleri öğrencilere tanıtmak ve uygulatmak üzere hazırlanmıştır. Verilen ödevlerle öğrencilerin uygulama yönlerini pekiştirmeleri beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yazılıma giriş | |
2) | Ana ekranla çalışma ve özellikleri | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Maskeleme yöntemi ve uygulaması | Ödev 1 |
4) | Metinsel öğeler üretme, düzenleme ve hareketlendirme | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Boyama, silme ve kopyalama teknikleri | Ödev 2 |
6) | Hareket takibi teknikleri | Ödev 3 |
7) | Anahtarlama teknikleri | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Süreyi hızlandırma ve yavaşlatma yöntemleri | Ödev 4 |
9) | Kamera ve ışık kullanımı | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Renk düzeltme teknikleri | Ödev 5 |
11) | Geçiş efektleri | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Yazılım eklentilerini kullanmak ve önayarlı eklenti modelleri yaratmak Uygulama | Ödev 6 |
13) | Çıkış biçimleri ve projeyi saklama | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Örnek çözümler ve uygulamalar | Final Ödevi için hazılrık. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Adobe Creative Team. Adobe After Effects CS5 Classroom in a Book. Adobe Press, 2010. 2. Christiansen, Mark. Adobe After Effects CS5 Visual Effects and Compositing Studio Techniques. Adobe Press, 2010. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 6 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |