LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4216 | İleri Kurgu ve Post Prodüksüyon | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi amacı, öğrencilere renk düzetmesi, yeni çerçeveye oturtma, anahtarlama, hareket takibi, düzenleme ve özel efekt uygulama teknikleriyle, kurgu öncesinde, hareketli görüntüleri işleyerek ileri seviye prodüksyion sonrası yetenekleri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Prodüksiyon sonrası işleme yöntemlerini kullanmak üzere sayısal aletlerle çalışma becerisi kazanır. 2. Sayısal olarak hareketli görüntüleri işlemek üzere ileri seviye tekniklere ve stratejilere odaklanır. 3. Bütün yanlarıyla bir grup projesine katılım gösterme becerisi kazanır. 4. Film endüstrisinin yapısal teknisyeni ve hikaye anlatıcısı olarak yeteneklerini geliştirir. 5. Prodüksiyon sonrası görüntü işleme yazılımlarını kullanır. |
Bu dersin içeriği renk, ışık, metin gibi temel bileşenlere dair çeşitli teknik ve efektleri öğrencilere tanıtmak ve uygulatmak üzere hazırlanmıştır. Verilen ödevlerle öğrencilerin uygulama yönlerini pekiştirmeleri beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yazılıma giriş | |
2) | Ana ekranla çalışma ve özellikleri | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Maskeleme yöntemi ve uygulaması | Ödev 1 |
4) | Metinsel öğeler üretme, düzenleme ve hareketlendirme | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Boyama, silme ve kopyalama teknikleri | Ödev 2 |
6) | Hareket takibi teknikleri | Ödev 3 |
7) | Anahtarlama teknikleri | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Süreyi hızlandırma ve yavaşlatma yöntemleri | Ödev 4 |
9) | Kamera ve ışık kullanımı | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Renk düzeltme teknikleri | Ödev 5 |
11) | Geçiş efektleri | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Yazılım eklentilerini kullanmak ve önayarlı eklenti modelleri yaratmak Uygulama | Ödev 6 |
13) | Çıkış biçimleri ve projeyi saklama | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Örnek çözümler ve uygulamalar | Final Ödevi için hazılrık. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Adobe Creative Team. Adobe After Effects CS5 Classroom in a Book. Adobe Press, 2010. 2. Christiansen, Mark. Adobe After Effects CS5 Visual Effects and Compositing Studio Techniques. Adobe Press, 2010. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 6 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayıt edebilmek ve süreç tasarlama, planlama ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
4) | Lojistik yönetimi alanında gerekli bilgi ve iletişim teknolojileri araçlarını kullanmak. | |
5) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
6) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
8) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
9) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |