AMERİKAN KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4216 | İleri Kurgu ve Post Prodüksüyon | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi amacı, öğrencilere renk düzetmesi, yeni çerçeveye oturtma, anahtarlama, hareket takibi, düzenleme ve özel efekt uygulama teknikleriyle, kurgu öncesinde, hareketli görüntüleri işleyerek ileri seviye prodüksyion sonrası yetenekleri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Prodüksiyon sonrası işleme yöntemlerini kullanmak üzere sayısal aletlerle çalışma becerisi kazanır. 2. Sayısal olarak hareketli görüntüleri işlemek üzere ileri seviye tekniklere ve stratejilere odaklanır. 3. Bütün yanlarıyla bir grup projesine katılım gösterme becerisi kazanır. 4. Film endüstrisinin yapısal teknisyeni ve hikaye anlatıcısı olarak yeteneklerini geliştirir. 5. Prodüksiyon sonrası görüntü işleme yazılımlarını kullanır. |
Bu dersin içeriği renk, ışık, metin gibi temel bileşenlere dair çeşitli teknik ve efektleri öğrencilere tanıtmak ve uygulatmak üzere hazırlanmıştır. Verilen ödevlerle öğrencilerin uygulama yönlerini pekiştirmeleri beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yazılıma giriş | |
2) | Ana ekranla çalışma ve özellikleri | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Maskeleme yöntemi ve uygulaması | Ödev 1 |
4) | Metinsel öğeler üretme, düzenleme ve hareketlendirme | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Boyama, silme ve kopyalama teknikleri | Ödev 2 |
6) | Hareket takibi teknikleri | Ödev 3 |
7) | Anahtarlama teknikleri | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Süreyi hızlandırma ve yavaşlatma yöntemleri | Ödev 4 |
9) | Kamera ve ışık kullanımı | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Renk düzeltme teknikleri | Ödev 5 |
11) | Geçiş efektleri | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Yazılım eklentilerini kullanmak ve önayarlı eklenti modelleri yaratmak Uygulama | Ödev 6 |
13) | Çıkış biçimleri ve projeyi saklama | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Örnek çözümler ve uygulamalar | Final Ödevi için hazılrık. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Adobe Creative Team. Adobe After Effects CS5 Classroom in a Book. Adobe Press, 2010. 2. Christiansen, Mark. Adobe After Effects CS5 Visual Effects and Compositing Studio Techniques. Adobe Press, 2010. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 6 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezun olduktan sonra, öğrenciler araştırma yapmak, araştırma tekniklerini ve araç-gereçlerini kullanmak, sorun çözmek ve etkin bir şekilde iletişebilmek ve iş yerine bu becerilerini aktarmak özelliklerini edinmiş; | |
2) | ...belirli anahtar meselelerde akıcı bir İngilizce ile tartışma becerisini geliştirmiş; | |
3) | ...ileri düzeyde bir üslup bilgisi ile yazılı belgeler oluşturma becerisini geliştirmiş; | 4 |
4) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatı kanonundaki temel yapıtlar hakkında geniş bilgi edinmiş; | 4 |
5) | ...Amerikan ve İngiliz edebiyatlarının zor ve seçme metinlerinin ileri düzeyde analizlerini, sentezlerini yapıp eleştirme becerisini geliştirmiş; | 4 |
6) | ...çağdaş Amerikan kültürü hakkında derinlikli bir anlayış geliştirmiş; | 3 |
7) | ...farklı edebi metinler ve belgeler arasındaki ilişkileri ve önemli bağlantıları kurma ve disiplinler arası bir tavır geliştirme becerisini edinmiş; | 3 |
8) | ...bireysel olarak ya da takım halinde projeler geliştirmeyi öğrenmiş; | 3 |
9) | ...bilgi ve birikimlerini hayata uygulamayı ve disiplinler arası konularda çözüm üretmek ve araştırmaları sonuca ulaştırma konularında da beceriler edinmiş olacaklardır. | 4 |