Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction. |
|
2) |
Reklamın ve İlk Dönem Reklam Ajanslarının Kökenleri/Sebest Piyasa Ekonomisinin Temelleri ve Reklamın Ekonominin Bir Aracı Olarak Evrimi. |
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.13-69.
İzlenecek Video:
Harvard Business Review: Common Digital Miscommunications — and How to Avoid Them
https://www.youtube.com/watch?v=LoZ5zBxo1OE&t=10s
|
3) |
1900-1944 / Modern Reklamcılığın İlk Adımları: J.Walter Thompson, Y&R. |
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.71-121.
İzlenecek Video:
Harvard Business Review: I Tried Three Popular Productivity Methods and This is What I Learned
https://www.youtube.com/watch?v=LaCXmw6vwfc
|
4) |
1944-1980 / Madison Avenue ve Yaratıcı Devrim: David Ogilvy, Bill Bernbach ve “Think Small”, Leo Burnett “Marlboro Man”. |
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.123-162.
|
5) |
1944-1980 /İlk Türk
Reklam Ajansları:
Eli Acıman, Necip
Akar, Reklam Moran,
İstanbul Reklam
|
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.163-255.
İzlenecek Belgesel:
Eli Acıman
https://www.youtube.com/watch?v=lKV-RKIXPs8
|
6) |
1944-1980 / Madison Avenue ve Yaratıvı Devrim: Wells Rich Greene, Ally & Gargano |
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.265-323.
İzlenecek Belgesel:
Art &Copy
https://www.youtube.com/watch?v=Pm4eQvFSGNE&t=3s
|
7) |
İngiliz Reklamcılığının Yaratıcı Devrimi 1960-1980: Collett Dickenson Pearce (CDP) Boase Massimi Pollitt (BMP) Saatchi&Saatchi
|
The King of Madison Avenue David Ogilvy, Kenneth Roman, s.325-358.
İzlenecek Belgesel:
The Men From The Agency - BBC
https://www.youtube.com/watch?v=VuxrlS3bnmE
|
8) |
Vize |
|
9) |
1980-1990 Globalizasyon, Konsolidasyon ve Medyanın Değişen Yüzü: Omnicom, WPP, Interpublic, Havas, Publicis. |
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.9-74. |
10) |
Reklamcılık Endüstrisi 1980-1990:
John Hegarty, David Abbott, Lee Clow “1984” & SuperBowl. Nike & Michael Jordan.
|
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.75-120.
İzlenecek Video:
Creating Icons: Lee Clow at TEDxChapmanU
https://www.youtube.com/watch?v=7jq7Gj09wcA
|
11) |
1990-2000 Marlboro Cuması, İnternet Devrimi ve Reklamcılığın Değişen Çehresi, Calvin Klein Jeans, Levi’s. |
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, pp.121-155. |
12) |
1990-2000 / İlk Özel Kanallar / 90’lar ve Türk Reklamcılık Sektörü |
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.156-196. |
13) |
2000-2010 / Reklamcılığın Dijitalleşmesi ve Evrimi |
Hegarty on Advertising: Turning Intelligence into Magic, John Hegarty, s.197-235. |
14) |
Reklamcılığın Geleceği. |
David Droga: The Future of Advertising and What It Will Take to Succeed | Inc.
https://www.youtube.com/watch?v=wpbtYtP-1Xk
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
4) |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
7) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
8) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
9) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|