DİŞ HEKİMLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INT4921 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarımda Gösterge Bilim | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, göstergebilim temel bilgilerinin edinilmesi ile iç mimari tasarım alanında bu bilginin tasarlama sürecinde bir araç olarak ve tasarımların çözümlenmesi / değerlendirilmesi için bir yöntem olarak nasıl kullanlabileceğine ilişkin yeterliliğin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | 1.Giriş ‘İletişim olarak Tasarım’ Film Gösterimi ve Tartışma 2.‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderici-Alıcı 3.‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderim (gösterilen – gösterge – gösteren) 4.‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kod Film Gösterimi ve Tartışma 5. ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Bağlam 6.‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kanal Okuma ve Tartışma 7.‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Aracı 8. Çözümlemeler: ‘Metin olarak Tasarım’Kavram 9. Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram 10. Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram 11. Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar 12. Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar 13. Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar 14. Tekrar ve Teslim |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ‘İletişim olarak Tasarım’ Film Gösterimi ve Tartışma | |
2) | ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderici-Alıcı | |
3) | ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Gönderim (gösterilen – gösterge – gösteren) | |
4) | ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kod Film Gösterimi ve Tartışma | |
5) | ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Bağlam | |
6) | 'İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Kanal Okuma ve Tartışma | |
7) | ‘İletişim olarak Tasarım’ ‘Anlam Üretiminin Tarafları’: Aracı | |
8) | Çözümlemeler: ‘Metin olarak Tasarım’Kavram | |
9) | Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram | |
10) | Mimari Mekân Çözümlemeleri Kavram | |
11) | Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar | |
12) | Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar | |
13) | Mimari Mekân Çözümlemeleri Bireysel Araştırma ve Sunumlar | |
14) | Tekrar ve Teslim |
Ders Notları / Kitaplar: | Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics New York: Routledge / Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | Chandler, Daniel. 2002. Semiotics: The Basics New York: Routledge / Barnard, Malcolm. 1996. Fashion as Communication. London: Routledge. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Proje | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 |