SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY1004 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikolojinin Temelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ITIR KAŞIKÇI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HALE ÖGEL BALABAN Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ Doç. Dr. SİMAY İKİER Dr. Öğr. Üyesi ARZU KARAKULAK Doç. Dr. OYA MORTAN SEVİ Dr. Öğr. Üyesi BEYZA TEPE COMOGLU Dr. Öğr. Üyesi BAŞAK TÜRKÜLER AKA Dr. Öğr. Üyesi SENA CÜRE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere psikoloji bilimi ve psikolojinin uygulaması hakkında bir giriş ve genel bir bakış vermek üzere tasarlanmıştır. Bu derste, öğrencilere psikolojinin tarihi, bakış açıları, teorileri, alanları, ve zorlukları hakkında bakış açısı sağlanacak ve öğrenciler insan davranışının bilimsel çalışmaları ve zihinsel süreçler hakkında bilgi edinecekler. |
Dersin İçeriği: | Bu derste ele alınacak belli başlı konular psikolojinin tanımı,duyum ve algı,öğrenme: tecrübenin rolü,sosyal düşünme ve davranış,bellek,motivasyon ve duygu,zeka,kişilik,hayata uyum: stres, başa çıkma ve sağlık şeklindedir. Bu derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri arasında ders anlatımı, okuma ve bireysel çalışma yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Psikoloji Bilimi | Lacombe, A., Dumper, K., Lovett, M., Perlmutter, M., Spielman, R. M., & Jenkins, W. (2022). Introduction to Psychology. |
3) | Psikoloji Bilimi | Lacombe, A., Dumper, K., Lovett, M., Perlmutter, M., Spielman, R. M., & Jenkins, W. (2022). Introduction to Psychology. |
4) | Biyoloji ve Davranış | Sapolsky, R. M. (2017). Behave: The biology of humans at our best and worst. Penguin. |
5) | Dikkat ve Algı | Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson. |
6) | Öğrenme ve Hafıza | Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson. |
7) | Psikolojide Güncel Trendler: Beyin-Bilgisayar Arayüzleri ve Yapay Zeka | Bouton, C. E., Shaikhouni, A., Annetta, N. V., Bockbrader, M. A., Friedenberg, D. A., Nielson, D. M., ... & Morgan, A. G. (2016). Restoring cortical control of functional movement in a human with quadriplegia. Nature, 533(7602), 247-250. Kangassalo, L., Spapé, M., & Ruotsalo, T. (2020). Neuroadaptive modelling for generating images matching perceptual categories. Scientific Reports, 10(1), 1-10. |
8) | Ara Sınav | |
9) | Psikolojide Güncel Trendler: Beyin-Bilgisayar Arayüzleri ve Yapay Zeka | Bouton, C. E., Shaikhouni, A., Annetta, N. V., Bockbrader, M. A., Friedenberg, D. A., Nielson, D. M., ... & Morgan, A. G. (2016). Restoring cortical control of functional movement in a human with quadriplegia. Nature, 533(7602), 247-250. Kangassalo, L., Spapé, M., & Ruotsalo, T. (2020). Neuroadaptive modelling for generating images matching perceptual categories. Scientific Reports, 10(1), 1-10. |
10) | Zihin Teorisi ve sosyo-duygusal gelişim | Bjorklund, D. F. & Blasi, C. H. (2012). Child and adolescent development: An integrated approach. Wadsworth. |
11) | Sosyal Davranışın Evrimi | Tomasello, M. (2014). The ultra-social animal. Europen Journal of Social Psychology. 44, 187– 194 |
12) | Gruplar Arası İlişkiler: Ayrımcılık | https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehir-ebooks/reader.action?docID=183305&query=intergroup+relationships |
13) | Stres ve Ruh Sağlığı: Biyopsikososyal Bir Yaklaşım | Eaton, W.W., & Fallin, F.D. (Eds.) (2019). Public Mental Health. (2nd Ed.) Oxford University Press. |
14) | İyi Olma Hali ve Başa Çıkma | Lynn, S. J. , O'Donohue , W. & Liliefeld, S. O. (2014). Health, Happiness, and Well-Being : Better Living Through Psychological Science. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | • The Science of Psychology - Lecturer: İdil Işık Lacombe, A., Dumper, K., Lovett, M., Perlmutter, M., Spielman, R. M., & Jenkins, W. (2022). Introduction to Psychology. • Biology and Behavior - Lecturer: Can Soylu Sapolsky, R. M. (2017). Behave: The biology of humans at our best and worst. Penguin. • Attention and Perception - Lecturer: Hale Ogel Balaban Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson. • Learning and Memory - Lecturer: Simay Ikier Ashcraft, M.K., & Radvansky, G.A.(2014). Cognition. Pearson. • Current trends in Psychology: Brain-Computer Interfaces & Artificial Intelligence - Lecturer: Can Soylu & Berna Güler Bouton, C. E., Shaikhouni, A., Annetta, N. V., Bockbrader, M. A., Friedenberg, D. A., Nielson, D. M., ... & Morgan, A. G. (2016). Restoring cortical control of functional movement in a human with quadriplegia. Nature, 533(7602), 247-250. Kangassalo, L., Spapé, M., & Ruotsalo, T. (2020). Neuroadaptive modelling for generating images matching perceptual categories. Scientific Reports, 10(1), 1-10. 3 • Theory of Mind and Socio-emotional Development - Lecturer: Sena Cüre & Simge Ikier Bjorklund, D. F. & Blasi, C. H. (2012). Child and adolescent development: An integrated approach. Wadsworth. • Evolution of Social Behavior - Lecturer: Beyza Tepe Tomasello, M. (2014). The ultra-social animal. Europen Journal of Social Psychology. 44, 187– 194 • Inter-group Relationships: Discrimination - Lecturer: Bahar Tanyas https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehirebooks/reader.action?docID=183305&query=intergroup+relationships • Inter-group Relationships: Discrimination - Lecturer: Bahar Tanyas https://ebookcentral.proquest.com/lib/bahcesehirebooks/reader.action?docID=183305&query=intergroup+relationships • Stress & Mental health: A Biopsychosocial Approach - Lecturer: Oya Mortan Sevi Eaton, W.W., & Fallin, F.D. (Eds.) (2019). Public Mental Health. (2nd Ed.) Oxford University Press. • Well-being and Coping - Lecturer: B. Türküler Aka Lynn, S. J. , O'Donohue , W. & Liliefeld, S. O. (2014). Health, Happiness, and Well-Being : Better Living Through Psychological Science. |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |||||||||||
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |||||||||||
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |||||||||||
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |||||||||||
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |||||||||||
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |||||||||||
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |||||||||||
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |||||||||||
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |||||||||||
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |||||||||||
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |||||||||||
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 2 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 2 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | 3 |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 3 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 3 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 2 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 5 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 2 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 2 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 2 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 130 |