DİŞ HEKİMLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SOC3005 | ||||||||
Ders İsmi: | Aile ve Sosyal Cinsiyet Sosyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders çağdaş toplumlarda sosyal cinsiyet, aynı zamanda aile düzenlemeleri ve pratiklerilerini analiz etmek için çeşitli sosyolojik yaklaşımı uygular. Ayrıca, aile ve diğer kurumlar arasındaki ilişkileri sosyal cinsiyet perspektifinden analiz eder. Öğrencilerin, karmaşık bir kurum olan aile kurumunu anlamak için kendi aile deneyimleri ve dünyadaki aileleri karşılaştırmalı olarak inceleyerek anlamalarını hedefler. |
Dersin İçeriği: | Bu disiplinlerarasi derste cinsiyetin önemli bir analiz kategorisi olduğu cesitli ailel yapilarini ele alacagiz. Konular cinsiyet kimliğinin olusturlmasi, cinsellik ve cinsiyet ilişkilerinin geçmiş ve simdiki sosyal ve kültürel kurumlar ve aile arasindaki ilsikilerini kapsamaktadır. Dersin sonuna doğru, aileleri arasindaki sosyal, kültürel ve tariksel cesitliligin anlasilmasi geliştirilecek, güncel ailevi konulari analiz edecek sosyal teori konseptleri kullanılacak, ve onlarin soyal ve politik etkileri tartisilabilir hale gelinecek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giris | Ders planının sunumu ve beklentiler üzerine konuşma/tartışma |
2) | Aile nedir? | Kısa biyografi yazma, aile hakkındaki genel fikirlerimizi ve önyargılarımızı tartışma |
3) | Gecmiste ve gunumuzde aileler | Okuma 1: Ailenin teorik önemi Okuma 2:Aile ve kişisel yaşamda küresel devrim |
4) | Kamusal tartismalar ve ozel hayatlar | Okuma 5: Anne savaşları Okuma 6:Aile tartışmalarının azalması |
5) | Cinsiyet rollerinin degisimi | Okuma 7:Buzdan çatlaklar Okuma 8:B planına geri dönme |
6) | Cinsiyet ve toplum | Okuma 9:Cinsel devrim Okuma 10:İlişki kurma ve buluşma |
7) | Vize sınavı | Vize sınavı |
8) | Flort ve evlilik | Diverse families ödevinin teslimi Kültürler arası evlilikler üzerine tartışma ve karşılaştırma |
9) | Bosanma ve yeniden evlenme Proje ödevi tartışması | Farklı ülkelerden boşanma istatistiklerini inceleme Okuma 18:Modern Amerikan üvey-aileler Projenin temel fikirleri ve metodoloji konuları hazırlığı yapma |
10) | Ebeveynlik | Okuma 19:Yeni aileler Okuma 20:Sağlıklı babalar ve sağlıklı çocuklar |
11) | Cocukluk ve genclik | Okuma 21:Duyarlılığın ötesinde Okuma 24:Birleştiren bağlar |
12) | Is ve aile hayati | Okuma 25:İkinci değişim |
13) | Aile ve ekonomi | Okuma 28: Hiç uyumayan ekonomi Okuma 30:Orta sınıf anne ve babalar neden ayrılıyor |
14) | Buyuk ailelerle yasamak | Dünyadaki geniş aileler üzerine tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Course reader |
Diğer Kaynaklar: | Available at the bookstore /Kitapcilarda bulunabilir Arlene S. Skolnick & Jerome H. Skolnick, Family in Transition (Pearson, 2011) - 16th edition. ALSO Families across Cultures (PDF file) Doing Better for Families (PDF file) Additional materials, articles, films will be make available during the semester. / Ilave makale ve filmlere donem boyunca erişilebilir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 118 |