DİŞ HEKİMLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | POV3341 | ||||||||
Ders İsmi: | Görsel Hikaye Anlatımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. DAĞHAN CELAYİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders 1970’lerden beri çağdaş sanatla birlikte değişim geçiren çağdaş fotoğrafa odaklanmayı hedeflemektedir. Son 40 yılda modern sanattan ayrışan çağdaş sanat kavramı irdelenecektir. Bu dersin ikinci amacı çağdaş fotoğraf uygulamalarını kişinin fotoğraf uygulamalarındaki kendi deneyimi ile birleştirmesi ve kavramların görsel deneyimlerle ilişkisini sorgulanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Çağdaş fotoğrafçıların genellikle metinler arası, daha mikro düzeyde ve kimlik odaklı olan işleri, çağdaş fotoğraf kavramı ile yaratılan anlatılar bağlamında analiz edilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hikaye nedir? Farklı anlatı tarzları. | |
2) | Sanatçı tarafından kullanılan görsel hikaye anlatma araçları. | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | İfade, Tasarı ve Atmosfer. Blade Runner ve Seven’ı anlamak. | Ödevler üzerine çalışma. |
4) | Bir senaryoyu parçalamak ve duygusal ritim tasarlamak. | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Görsel sistemi ve tüm parçalarını tasarlama. İşbirliği yapılacak diğer sanat dalları. | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Dramatik gerilim yaratmak için grafik öğeler kullanarak bir çekim tasarlama. Bir sahnede kapsama yaratmak için dikkat edilmesi gereken her şey. | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Ödev değerlendirmesi | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Sanat nedir? Zanaat nedir? Toplum, kültür ve hedef izleyici. | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Ön-imgeleme. Storyboardlarla çalışma. Ön üretim. | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Işık ve kameranın anlatısal kullanımı ve bir görüntü yönetmeni ile çalışmak. Film ve dijital arasındaki karşılaştırma. | Ödevler üzerine çalışma. |
11) | TV reklamlarını yönetmek | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Müzik videolarını yönetmek. Deneysel film yapımında görsel system. | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Üretim tasarlamanın öğeleri. | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Seyircinin bilişsel algısı ve duyguları manipule etmek. | Final Projesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Costello, D. & Iversen, M. (2010). Photography after conceptual art. Chichester, West Sussex, UK Malden, MA, USA Great Britain: Wiley-Blackwell Association of Art Historians. 2. Cotton, C. (2009). The photograph as contemporary art. London New York, N.Y: Thames & Hudson. 3. Freeman, M. (2007). The photographer's eye : composition and design for better digital photos. Boston: Focal Press. 4. Marien, M. (2006). Photography : a cultural history. London: Laurence King. 5. Smith, T. (2009). What is contemporary art. Chicago: The University of Chicago Press. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 142 |