FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SOC2007 | ||||||||
Ders İsmi: | Sosyolojik Yaklaşımlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KAYA AKYILDIZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders farklı sosyolojik perspektiflerin analizidir. Bu bağlamda sosyal teorileri ve sosyal konuları nasıl anlattıkları değerlendirilecektir. |
Dersin İçeriği: | Bu derste öğrenciler klasik ve güncel sosyolojik kuramlar analiz edilecektir. Ana teorilerin yanısıra Auguste Comte, Emile Durkheim, Karl Marx, Max Weber’in yazıları değerlendirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş: Sosyolojik Teori Nedir? | |
2) | Giriş: Toplum ve ilüzyon | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
3) | Paris’in Tanrıları: Saint Simon ve Comte | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
4) | Yeraltı sosyolojisi: Karl Marx | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
5) | En son beyefendi: Alexis de Tocqueville ve Nietzsche’s | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
6) | Film ve tartışma | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
7) | Konu tekrarı ve ara sınav | |
8) | Protestan ahlakı ve kapitalizm | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
9) | Dreyfus'un İmparatorluğu: Emile Durkheim | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
10) | Görünmez dünyanın keşfi | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
11) | Sosyal sistemin yaratılması | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
12) | Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
13) | Erving Goffman ve sosyal liişkiler tiyatrosu | Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
14) | Ödev teslimi ve Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | The discovery of society, Collins and Makowsky http://www.mcgraw-hill.co.uk/html/0071267603.html Sociological classics, edited by Kauzlarich http://vig.pearsoned.co.uk/catalog/academic/product/0,1144,0131918060,00.html And weekly readings |
Diğer Kaynaklar: | "." |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | |||||||||||
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |||||||||||
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |||||||||||
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | |||||||||||
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |||||||||||
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |||||||||||
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |||||||||||
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | |||||||||||
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | |||||||||||
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |||||||||||
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |||||||||||
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |