DİŞ HEKİMLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT1007 | ||||||||
Ders İsmi: | Biyoistatistik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Must Course | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖNER | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, biyoistatistiksel kavramlara bir giriş sağlamayı ve ağız sağlığı için lisans düzeyinde araştırma yöntemlerindeki temel ilkeleri açıklamayı amaçlamaktadır. Ders, tanımlayıcı ölçüler ve olasılık kavramları ile başlar. Tanımlayıcı ve çıkarımsal istatistiksel yöntemlerin temel kullanımlarına genel bir bakış ile bu alana bir giriş sunar. Toplanan verilerin sunumu, analizi, yorumlanması ve diş araştırma yöntemlerinde uygulanmasının anlaşılmasını kapsar. |
Dersin İçeriği: | Hipotez testi, popülasyon varyansı ve standart sapma, ortalama, medyan, mod, aralık |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ağız Sağlığı İçin Biyoistatistiğe Giriş | |
2) | Ham Data ve Temel Terminoloji | |
3) | Grafikler ve Klinik Araştırmalar | |
4) | Sayısal Özet Ölçüler | |
5) | Merkezi Eğilim, Dağılım ve Çarpıklık Ölçüleri | |
6) | Yüzdeler, Yüzde | |
7) | Varyans, Standart Sapma, Çarpıklık | |
8) | Olasılık | |
9) | Olasılık Dağılımları, Binom Dağılımı, Mülkiyet Dağılımı | |
10) | Normal Dağılımın Özellikleri, Normal Olasılık Tablosu Kullanımı | |
11) | Excel'e Giriş | |
12) | Örnek Dağılımı | |
13) | Güven Aralıkları ve Örneklem Büyüklüğü | |
14) | Hipotez Testi | |
15) | Regresyon Analizi ve Korelasyon, Non-parametrik İstatistik | |
16) | Tek Yönlü Varyans Analizi, İki Yönlü Varyans Analizi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Primer of Biostatistics, Stanton A. Glantz, McGraw-Hill, 7th Edition
2-Principles of Biostatistics, Marcello Pagano, Kimberlee Gauvreau (2015), 2nd Edition. 3-Basic Concepts and Methodology for the Health Sciences, by Wayne W. Daniel and Chad L. Cross. 10 th Edition |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları |
---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 8 | % 20 |
Ara Sınavlar | 4 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |