Dersin Amacı: |
PPP projeleri sayesinde, kamu ve özel sektör arasında, altyapı yatırımlarının finansmanı, uygulaması gibi aşamalarda ortaklıklar kurulmaktadır. Bu model; aynı zamanda bir risk paylaşımı, görev bölüşümü ve bütçe paylaşımı anlamına da gelmektedir.
Sonuç olarak, bu derste, özünde yeni olmayan ancak değişen ekonomik ve yönetim süreçleri ile yeni bir işleyiş ve yapı kazanan, kamu- özel sektör işbirliğinin, hem merkezi hükümet hem de tüm yerel yönetimlerce en uygun şartlarda uygulamalarının tespiti ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği: |
Dersler boyunca incelenecek vaka analizi ve durum çalışmaları ile öğrenciler PPP projelerinin ana çerçevesini anlama ve ampirik çalışmaları gözlemleme şansını yakalayacaklardır.
Her bir vaka örneğinde, öğrencilerden, başarılı ve sürdürülebilir bir kamu özel sektör işbirliği sürecinde, başarıları, eksiklikleri ve fırsatların neler olduğunu değerlendirmeleri istenecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş- Kamu Özel Sektör İşbirliğine Genel Bakış-1 |
|
2) |
Temel Hatlarıyla Kamu Özel Sektör İşbirliğine Genel Bakış-2 |
|
3) |
KOİ Mevzuat Çalışmaları ve PPP Hukuku |
|
4) |
PPP Projelerinde Yönetim, İnsan Kaynağı, Riskler ve İşbirliği |
|
5) |
PPP Projelerinde Finansman |
|
6) |
Kamu Yönetimi Açısından PPP Projeleri ve Bütçeleme |
|
7) |
Altyapı Yatırımlarında PPP Projelerinin Geleceği |
|
8) |
PPP Modelinde Seçim ve Karşılaştırmalı Yaklaşımlar |
|
9) |
PPP Projelerinde Fizibilite |
|
10) |
PPP Modellerinin Değerlendirilmesi |
|
11) |
Dünyadaki Güncel PPP Uygulamaları |
|
12) |
Türkiye İçin Örnek Uygulama Çalışması |
|
13) |
PPP Projeleri İçin Tehditler |
|
14) |
Genel Değerlendirme ve Edinilen Dersler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
4) |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
7) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
8) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
9) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|