Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere analog ve sayısal elektroniğin temel derslerinde öğrendikleri teorik bilgilerin baskı devre kartı üzerinde pratik olarak uygulanmasının öğretilmesidir. Bu ders uygulamalı bir derstir. Öğrenciler ders boyunca fiziksel komponentlerin modellerini ve performans limitlerini, komponentlerin teknik dokümanlarını okumayı, şema çizmeyi, komponent kütüphanesi oluşturmayı, baskı devre kartı üzerinde komponent yerleşimini ve çok katlı baskı devre tasarımını, baskı devre kartı üzerinde analog, sayısal, güç ve RF devrelerinin tasarımını, difransiyel sinyal, sinyal bütünlüğü ve sinyal karışımı kavramlarını, baskı devre üretimini ve standartlarını, EMC'ye göre baskı devre kart tasarımını öğrencek ve her öğrenci ayrı bir proje yaparak öğrendiklerini gerçekleyecektir. Öğrencilerin gerçekledikleri projeler ürettirilecek ve komponent dizgisi yapılarak çalıştırılacaktır.
|
Dersin İçeriği: |
baskı devre tasarımı, şematik, komponent kütüphanesi ,komponentlerin parametreleri, çok katlı baskı devre tasarımı, analog baskı devre tasasrımı, yüksek hızlı sayısal baskı devre tasarımı, sinyal bütünlüğü, diferansiyel sinyal, güç baskı devre tasarımı, RF baskı devre tasarımı, EMC, IPC, gerber, baskı devre üretimi, devre simülasyonu, komponentlerin fiziksel kısıtları, sinyal karışımı
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
5 |