Dersin Amacı: |
The main objective of this course is to introduce the area of multimedia which is media and content that utilizes a combination of different content forms. The course also focuses on the theory of multimedia and managing the variable content that is the combination of text, audio, still images, animation, video, and interactivity content forms. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı farklı içeriği biraraya getiren çoklu ortam alanını tanıtmaktır. Ders ayrıca çoklu ortam teorisi ile birlikte tekst, ses, hareketli ve durağan görsellerle etkileşimli içeriği yönetebilme üzerine yoğunlaşır.
Çokluortam farklı içerik formlarını birarada kullanıma sunan bir ortamdır. Terim hem bir isim olarak (çoklu içerik formlarına sahip bir ortam) ya da çoklu içerik formlarına sahip ortamı tanımlamak için bir sıfat olarak kullanılabilir. Bu terim, özellikle geleneksel basılı yöntemler ve elle üretilmiş malzeme içeren ortamlara karşıt olarak kullanılmaktadır. Çoklu ortam temelde yazı (tekst), ses, durağan ve hareketli görüntü, animasyon (canlandırma) ve etkileşimli içeriği biraraya getirir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtmı, genel bir bakış.
Ders işleyişinin açıklanması. Ders için gerekli dökümanların dağıtımı.
|
Önümüzdeki hafta için: Multimedia ve etkileşim ile ilgili araştırma yapınız. |
2) |
Çokluortam (Multimedia) nedir? Nerelerde bulunur? Etkileşim (interaction) nedir?
Sınıf tartışması
|
Etkileşimli araç tasarımı ödevi anonsu |
3) |
Düzenek ve Senaryo. Örnekler.
Etkileşimli araç tasarım ödevi kritiği ve teslimi, Senaryo ödevi anonsu
|
Önümüzdeki hafta için: Etkileşimli araç tasarım ödevi REDO teslimi. |
4) |
Düzenek ve Senaryo. Örnekler.
Senaryo ödevi kritiği ve teslim.
Düzenek ödevi veriliş.
|
Önümüzdeki hafta için: Senaryo ödevi REDO teslimi. |
5) |
Enformasyon Tasarımı: Lineer, hiyerarşik ve ağ yapıları
Düzenek ödevi kritiği ve teslimi
Enformasyon tasarımı ödevi veriliş
|
Önümüzdeki hafta için: Düzenek ödevi REDO teslimi. |
6) |
Enformasyon tasarımı ödevi kritiği ve teslimi
Flowchart ödevi veriliş
|
Okuma: Flowcharts (ISO 14915-2 sec 3,5 & 6)
Önümüzdeki hafta için: Enformasyon tasarımı ödevi REDO teslimi.
|
7) |
13 Altın Kural
Flowchart ödevi kritiği ve teslimi
Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 anonsu
|
Okuma: Apple Interface Guideline
Önümüzdeki hafta için: Flowchart ödevi REDO teslimi.
|
8) |
13 Altın Kural
Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 kritiği ve teslimi
Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 anonsu
|
Önümüzdeki hafta için: Navigasyon araç tasarımı ödevi 1 REDO teslimi.
Okumalarınızı yapmayı unutmayınız!
|
9) |
Grafik Arayüz Tasarımı
Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 kritiği ve teslimi
Arayüz tasarımı ödevi anonsu
Final projesi veriliş |
Okuma : Software Branding (Microsoft Windows Vista Software Branding)
Information technology, User system interfaces and symbols, Icon symbols and functions (ISO 11581-1)
Önümüzdeki hafta için: Navigasyon araç tasarımı ödevi 2 REDO teslimi
|
10) |
Final Projesi: Senaryo
Arayüz tasarımı ödevi kritiği ve teslimi
|
Önümüzdeki hafta için: Arayüz tasarımı ödevi tasarımı ödevi REDO teslimi |
11) |
Final Projesi: Düzenek + Flowchart |
|
12) |
Final Projesi: Grafik Arayüz |
|
13) |
Final Projesi: Grafik Arayüz |
|
14) |
Final Projesi: Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
2) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
4) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |