DİŞ HEKİMLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARC3967 | ||||||||
Ders İsmi: | Kentsel Tasarım Teorisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN AYDIN YÖNET | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; çağdaş kentsel tasarım kuramını mimarlık, planlama ve peyzaj mimarlığını kapsayan disiplinler arası çerçevede ele alarak tanımlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Kentsel Tasarım Kuramı, kentsel tasarım alanındaki çağdaş konuları bağlam, yöntem ve teoriler kapsamında ele alan bir giriş dersidir. Çağdaş kentsel tasarım süreci mimarlık, planlama ve peyzaj disiplinlerinin işbirliğini gerektirmektedir. Bu işbirliği, önemli yaklaşımlar ve seçilen örnekler üzerinden tartışılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş Dersi | . |
2) | Kentsel Tasarım Nedir? | |
3) | Kentsel Evrim | |
4) | Planlama Akımları | |
5) | Kent Formu, Kent Dokusu ve Kentsel Morfoloji | |
6) | Kamusal Mekan | |
7) | Sürdürülebilirlik | |
8) | Pandemi ve Kent | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | |
11) | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | |
12) | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | |
13) | Final Teslim Posterleri Üzerine Eleştiri | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | . |
Diğer Kaynaklar: | • Lynch, K. (1960), The Image of The City, The MIT Press, Massachusetts, USA. • Alexander, C., Ishikawa, S., Silverstein, M., with Jacobson, M., Fiksdahl - King, I., Angel, S. (1977), A Pattern Language: Towns, Buildings, Construction. • Lynch, K. (1981), Good City Form, The MIT Press, Massachusetts, USA. • Broadbent, G. (1990) Emerging Concepts in Urban Space Design. • Jacobs, J. (1993), The Death and Life of Great American Cities. • Jacobs, A. B. (1996), Great Streets. • Blakely, E. J., Snyder, M. G. (1997), Fortress America: Gated Communities in the United States. • Lang, J. (2005), Urban Design: A typology of Procedures and Products. Illustrated with over 50 Case Studies. • Gehl, J., Cities for People, Island Press, 2010. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 106 |