Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
giriş |
tanışma, ders hakkında bilgi verme |
2) |
Çatışma Kavramına giriş |
Çatışma nedir? |
3) |
Çatışma Özellikleri |
Çatışma Evreleri,
Çatışma Türleri,
Kaynakları,
Sonuçları
|
4) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Bütünleştirme,
Uyma-İtaat Etme,
|
5) |
Çatışma Yönetimi Stratejileri
|
Çatışma Yönetimi,
Çatışmaların Ortaya Çıkarılması,
Çatışmayı Etkileyen Etkenler, |
6) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Hükmetme,
Kaçınma,
|
7) |
Çatışma Yönetim Stratejileri |
Uzlaşma-Karşılıklı Ödün Verme,
Uygun Stratejinin Seçimi,
|
8) |
ara sınav |
-
|
9) |
Çatışmada Kızgınlığın Kontrol Altına Alınması
|
Kızgınlık Duygusu,
Tepkileri,
Farkına Varma,
Nedeni,
Bireyin Kendini Güçlendirmesi,
Kızgınlığı İfade Etme, |
10) |
Çatışma Sürecinde İletişim |
İletinin Algılanması,
Güven Oluşturma,
Dinleme
|
11) |
Arabuluculuk
|
Çatışmada Üçüncü Tarafın Rolleri,
Destek Rolleri,
Anlaşma Rolleri,
Arabuluculuk Biçimleri,
Süreci, |
12) |
Anlaşmazlıkların Tartışılması
|
Müzakere,
Pazarlık Kavramları,
Karar Verme,
Ön Koşullar,
Hazırlık,
Çıkarlar,
Haklar,
Güç,
İlkeli Müzakere, |
13) |
Okullarda Çatışma Yönetimi Üzerine Bir Araştırma
|
Kritik Olat Analizi Tekniği,
Çatışma Konuları ve Nedenleri,
Yönetim Stratejileri,
Çatışmanın Etkileri, |
14) |
Örnek olay Analizleri Sunumu
|
- |
15) |
Örnek olay Analizleri Sunumu |
- |
16) |
final sınavı |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Atay, Osman, İşletme Programı Ders Notları, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Aydın, Mustafa, Eğitim Yönetimi, Hatipoğlu Yayınevi, Ankara 1991
Canlı, Ebru,“Örgütlerde Kişilerarası Çatışmalar”, İ.Ü. S.B.F. Psik. Böl.,Y. Lisans Tezi, 2
Kindler, Herbert S., İş Yaşamında Anlaşmazlıkların Yapıcı Çözümü, Rota Yay., İst. 1997
Onaran, Oğuz, Örgütlerde Karar Verme, A.Ü. S.B.F. Yayınları No:321, Ankara 1971
Öncü, Ayşe, Örgüt Sosyolojisi, Sosyal Bilimler Derneği Yayınları : G- 7,Ankara 1976
Sabuncuoğlu,Zeyyat, Örgütsel Psikoloji, Alfa Kitabevi, Bursa 1998
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
2 |
2) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
4) |
- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
-Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |