Dersin Amacı: |
Ders öğrencilere guclu bir tarihi bilgi sunarak gunumuz Avrupasindaki güncel tartismalari Turkiye’nin Avrupa ile ilişkilerini (ozellikle dinin toplumdaki yeri, sekulerligin, modernligin ve bireyselciligin anlami) anlamalarini sağlar.
Ogrencilerden kendi eleştirel okuma becerilerini ilk tarihi kaynaklar ve diğer yazimlar üzerinden geliştirmeleri beklenmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Ders, Orta Cag’dan Fransiz Devrimine (dahil değil) kadar Avrupa dusunce ve kulturune tarihi bir bakis sunmaktadır. 7. Yüzyıldaki ortaçağ medeniyetinin yayilmasi ile başlayarak, kilisenin gucu ve dini catismalar, Ronesans ve erken kolonileşme incelenecektir. Bilimsel devrim ve aydınlanma incelenip, modern demokratik düşünceyi doğuran siyasi mutlakiyetciligin elestirisi değerlendirilecektir. Bireyin toplumun, dini inanclarin ve bilimsel ilerlemenin dogasi üzerine tartismalar yapilacaktir. Birinci bolum Fransiz Devrimi öncesi, Avrupa toplumunun sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasi durumunun tartisilmasi ile bitecektir. Ogrenciler, avrupa’daki din ve sekulerlesme tartismalarini ve Modern dusunce ve bilimsel gelişmeyi anlayacaklardır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giris ve odevler |
|
2) |
Erken Hristiyanlik tartismasinin acilmasi |
chapter 6 The Roman Empire |
3) |
Alman halkinin rolü, Hristiyan kilisesinin gelişmesi, Bizans Imparatorlugu ve Islamin yükselişi |
Chapter 7 The Passing of the Roman World and the Emergence of Medieval Civilization |
4) |
Karolenjienler, Lordlar ve vasaller, Bizans medeniyeti ve Slav halki |
Chapter 8 European Civilization in the Early Middle Ages 750-1000 |
5) |
Orta Cag’da toprak ve halk (Koyluluk ve ticari sehirlerin yukselisi). Entellektuel ve sanat dunyasi (Universiteler, Mimari, Edebiyat) |
ch.9 The Recovery and Growth of European Society in the High Middle Ages |
6) |
Avrupa Kralliklarinin yükselişi, Katolik kilisesinin reformu, Hacli seferleri. |
ch.10 The Rise of Kingdoms and the Growth of Church Power. |
7) |
Siyah olum ve sosyal kriz, 100 yil savaslari, karsitlik caginda kultur ve toplum |
ch.11 The Late Middle Ages: Crisis and Disintegration in the Fourteenth Century. |
8) |
Italyan Ronesansi, yeni devlet ve Avrupa’nin geri kalaninda ronesans |
ch.12 Recovery and Rebirth: The Renaissance |
9) |
Vize sinavi |
|
10) |
Almanya’daki reform ve Avrupa’nin geri kalanina yayilisi |
ch.13 Reformation and Religious Warfare in the Sixteenth Century
Birinci ev ödevi sunumu |
11) |
Portekiz ve Ispanyol imparatorluklari, dünya ticaretinin gelişmesi, Avrupa’nin genişlemesi. |
ch.14 Europe and the World: New Encounters 1500-1800. |
12) |
Sosyal kriz, bati ve doğu Avrupa’da mutlakiyetcilik, Avrupa kulturunun yayilmasi |
ch.15 State Building and the Search for Order in the Seventeen Century |
13) |
Astronomi devrimi, tip. Rasyonalizm ve bilimsel bilginin yayilmasi. |
ch.16 The Scientific Revolution and the Emergence of Modern Science |
14) |
Aydinlanma, filozoflar ve fikirleri, kultur, din ve kriminoloji üzerine etkileri. etc.
Ekonomik gelişme ve sosyal degisim. Mutlakiyetcilik. 18. Yuzyilin yeni sosyal yapisi. |
ch.17 Eighteenth Century: The Age of Enlightenment
ch.18 Eighteenth Century 2: European States, International Wars and Social Change |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
1 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
1 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
1 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
1 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
1 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
5 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
1 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
1 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
5 |