Dersin Amacı: |
Ders, bilimsel araştırmanın tarafsızlığına ve problemliliğine ilişkin sorulara cevap verme amacı taşımaktadır. Bu soruların altında yatan konular ve varsayımları anlamak da dersin amaçlarından birisidir.
Dersin ikinci amacı kalitatif araştırmaların üzerine inşa edildiği temel varsayımları ve değerleri incelemek, ve bunların "nasıl" olduğu sorusuna cevap aramaktır.
Dersin üçüncü ve en önemli amacı ise öğrencinin kendi çalışmasında bu araştırma bilgisini nasıl kullanacağına yönelik, ve bu esnada araştırmanın etik, epistemolojik, ontolojik ve metodolojik yönlerini kavramaya, eleştirel düşünceyi geliştirmeye ve araştırma becerisini arttırmaya yönelik bir çalışma yapmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Son yirmi senede, kalitatif araştırmanın karmaşıklığı ve sorunları üzerine yeni teoriler ortaya çıktı. Bu teoriler ışığında, araştırmanın değerlerden bağımsız, nötr bir süreç olmadığı, daha ziyade, araştırma metodolojisi gittikçe incelenen, temsil ve meşruiyet açısından sorgulanan bir alan haline geldiği görülmüştür. Bu krizin sebebi nedir? Bu gelişmelerin kalitatif araştırma için ve araştırmayı yapan kişi için ortaya çıkardığı sonuçlar nelerdir? |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sorgulamaya Giriş |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
2) |
Ölçümleme ve soyut kavramlar |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
3) |
Ölçümleme ve soyut kavramlar |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
4) |
Gözlem ve Örneklem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
|
5) |
Gözlem ve Örneklem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar
|
6) |
Gözlem ve Örneklem |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
7) |
Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
8) |
Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
9) |
Niceliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
10) |
Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
11) |
Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
12) |
Niteliksel araştırma tasarımı ve analizi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
13) |
Dersin gözden geçirilmesi |
Akademik makaleler ve ilgili kitaplar |
14) |
Dersin gözden geçirilmesi |
Akademik Makaleler ve ilgili kitaplar |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
4) |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
7) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
|
8) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
9) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|